Cupra Terramar surprins fara niciun camuflaj
Anuntul Cupra Terramar, asteptat cu nerabdare pentru sfarsitul anului 2024, marcheaza o noua etapa in dezvoltarea tinerei marci spaniole. Acest SUV hibrid ar putea foarte bine sa devina nava amiral a unei marci spaniole care continua sa mearga din putere in putere. Dar dincolo de primele impresii, ce putem astepta cu adevarat de la Terramar pe o piata saturata de SUV-uri compacte?
Un design familiar, dar placut
La prima vedere, Terramar nu rastoarna codurile consacrate ale Cupra, ci mai degraba le rafineaza. In cele mai recente imagini realizate aici, pe drumurile spaniole, SUV-ul dezvaluie un design din ce in ce mai reusit. Grila trapezoidala inversata, devenita sinonima cu marca, este evidentiata de farurile cu semnatura luminoasa triunghiulara, care afirma un caracter sportiv, ramanand in acelasi timp in linie cu ceea ce Cupra ne-a oferit deja.
Cu toate acestea, aerodinamica vehiculului, desi bine gandita, ne lasa cu cateva intrebari. Va fi suficienta robustetea designului pentru a concura cu modele mai rafinate precum BMW X1 sau Peugeot 3008? Din acest punct de vedere, Terramar arata ca un déjà vu si este putin probabil sa ii faca pe trecatori sa intoarca capul.
Partea din spate a modelului Terramar afirma o anumita sportivitate in designul barei de protectie, cu o luneta inclinata de dimensiuni reduse, acoperita de un spoiler. Luminile din spate repeta semnatura luminoasa din fata si sunt legate de o banda luminoasa care incorporeaza sigla Cupra.
Un interior care se ridica la nivelul asteptarilor?
Desi nu au fost inca publicate fotografii ale interiorului, fragmentele de informatii disponibile sugereaza ca habitaclul va urma tendinta high-tech a momentului. Tabloul de bord digital si ecranul tactil central mare vor fi prezente, ceea ce reprezinta acum minimul asteptat in aceasta categorie de SUV-uri.
Dar adevarata intrebare este inovatia. Va reusi Cupra sa se detaseze de rivali precum Audi Q3 sau Volkswagen Tiguan, care impart aceeasi platforma? Speram sa vedem un efort suplimentar pentru a oferi un mediu care nu este doar confortabil, ci si distinctiv „Cupra”, cu o calitate a finisajelor care ar putea surprinde chiar si pe cei mai exigenti.
Motor PHEV de ultima generatie
Adevarata noutate a modelului Terramar consta in motorizarile sale complet electrificate. Cu o versiune hibrida reincarcabila capabila sa parcurga pana la 100 de kilometri in modul electric, Cupra pare sa raspunda asteptarilor pietei pentru acest tip de motorizare. Acesta va utiliza motoarele PHEV de 204 si 272 CP prezente pe noul Volkswagen Tiguan plug-in hybrid, cu care imparte baza.
Cupra Terramar intra intr-o arena extrem de competitiva. Fata de modele consacrate precum BMW X1, Audi Q3 si chiar Renault Austral, Cupra va trebui sa demonstreze ca SUV-ul sau nu este doar un exercitiu de stil. Designul indraznet si motorizarile hibride sunt cu siguranta atuuri, dar adevarata provocare va fi sa captiveze noi clienti in acelasi mod ca Formentor.
In orice caz, acest Terramar pare sa fie ultimul model termic pentru Cupra, care isi va completa gama cu micul Raval electric pana in 2026.