Auto NewsNissan

Nissan avertizează despre planurile de viitor din Europa pe fondul măsurilor Brexit

Nissan a dat cel mai puternic avertisment cu privire la viitorul fabricilor de automobile din Europa de Vest. Cu o fabrică din Marea Britanie amenințată de Brexit și o alta în Spania, compania suferă o scădere considerabilă a cererii.

Fabrica Sunderland din Anglia face modele care reprezintă cea mai mare parte a vânzărilor europene, rămâne sub un nor de incertitudine. Declarațiile aparțin lui Gianluca de Ficchy, președintele Nissan Europe, expuse într-o conferință de presă în apropiere de Paris.

Marea Britanie și acordul de comerț liber

În cazul în care Marea Britanie nu reușește să ajungă la un acord de comerț liber cu Uniunea Europeană, la un tarif de 10% pentru autoturisme și piese rezultate ar putea doar să ducă la dispariția uzinei. Aceasta, trimite aproximativ trei sferturi din producția sa pe continent.

Va fi afectată direct Întreaga strategie europeană a Nissan, a spus executivul.

„Nu am mai fi viabili”, a spus el. Va apărea situați în care grupul nu va fi capabil să-și vândă mașinile.

Vezi si:  Nissan Juke (2024). O restilizare la mijlocul carierei care trece (aproape) neobservata

Premierul britanic Boris Johnson a început discuțiile care vizează eliminarea unui acord comercial cu UE înainte de sfârșitul anului. Ultimul avertisment de la Nissan cu privire la Sunderland, cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie, vine după declarațiile acestuia. Se adaugă astfel presiune asupra producătorului asiatic, vor scădea vânzările și rentabilitatea.

Nissan și-a redus perspectivele de profit pe tot parcursul acestei luni. A scos la plată dividendul de la sfârșitul anului. Stocul producătorului auto fiind în scădere cu aproximativ 21 la sută de la începutul anului 2020. Un plan de schimbare nu poate fi valabil pentru alte trei luni.

Sunderland construiește Qashqai

Sunderland construiește Qashqai, cel mai bun vânzător european al Nissan, împreună cu Juke și Electric Leaf. De Ficchy a ridicat posibilitatea ca modelele să poată fi realizate la fabricile partenere Renault.

O astfel de măsură a producției ar fi costisitoare și ar putea dura ani de zile pentru a fi pusă la punct. Asta, într-un moment în care piața auto devine din ce în ce mai competitivă și suferă o schimbare tehnologică.

Vezi si:  Maserati se bazează pe moștenirea de curse pentru o nouă mașină sport

„Ipoteza mea de lucru este să rămân în Europa cu o fabrică în Anglia”, a spus Ficchy.

Cu toate acestea, Nissan înregistrează vânzări europene mai scăzute în 2020, în mare parte datorită gamei sale de modele. Anul trecut a optat pentru a nu face SUV-ul X-Trail în Marea Britanie.

Pentru a încuraja o reînviere, Nissan a prezentat la începutul acestei luni o nouă versiune a crossover-ului Juke. Versiunea este destinată pieței europene. Aceeași platformă este folosită de Renault pentru a construi cele mai recente versiuni ale autoturismului Clio cu segment mic și crossover Captur, produs în Franța.

În Spania, uzina de la Nissan din Barcelona se confruntă cu o scădere a volumelor și este un subiect pe care îl examinăm, a spus Ficchy.

Nissan a întâlnit sindicatele spaniole pentru a explica nevoia „de a revizui strategia noastră în Europa”, inclusiv la Barcelona.

Nissan a anunțat deja că va reunța la 600 de locuri de muncă la uzină. Orice alte decizii ar putea fi luate în câteva luni, a spus executivul. Fabrica face piese pentru Daimler și Renault, compania germană anunțând recent că intenționează să atragă producția.

Vezi si:  Revigorează-ți Autoturismul cu Serviciul de Curățare Tapiterie de la Spălătoria Auto Nedwash

Carlos Ghosn sub acuzația de abateri financiare

Nissan a fost angajat într-o agitație aproape constantă de la arestarea din noiembrie 2018 a fostului președinte Carlos Ghosn sub acuzația de abateri financiare. Hiroto Saikawa, succesorul și acuzatorul lui Ghosn, a fost renunțat la problemele propriei compensații, în timp ce se desfășoară eforturi pentru a îmbunătăți relații depline cu partenerul Renault.

Reducând plata dividendelor la cel mai scăzut nivel din 2011 și urmărind un plan de reducere a 12 500 de locuri de muncă la nivel global, Nissan încearcă să elibereze bani pentru investițiile în tehnologia de generație viitoare necesară pentru a rămâne competitiv în vehicule electrice și autovehicule.

Acesta a promis un plan detaliat la jumătatea perioadei în mai, care va fi coordonat cu unul de Renault.

Alianța, care include și Mitsubishi Motors, a convenit luna trecută să coordoneze strategiile și să numească lideri pentru regiuni și tehnologii într-o mișcare concepută pentru a inversa paralizia managerială și o deteriorare rapidă a profitabilității în ultimul an.

De asemenea, Nissan a fabricat mașini de mai bine de un deceniu la o fabrică din Sankt Petersburg pentru a servi piața rusă.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button