Aston MartinPeugeot

Mariaj in lumea auto

PSA si Fiat Chrysler au fuzionat

Astfel a luat nastere Stellantis, al patrulea producator auto global, cu livrari anuale de circa 8,7 milioane de unitati.

Noul grup are 14 branduri, intre care si nume de calibru greu din industria auto: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Comau, Dodge, DS Automobiles, FIAT, FIAT Professional, Free2Move, Jeep, Lancia, Leasys, Maserati, Mopar, Opel/Vauxhall, Peugeot, RAM, SRT, Teksid.

Expertii citati de redactorii auto de la Ghimpele afirma ca nu se stie, deocamdata, daca din portofoliul Stellantis dispare vreuna din cele 14 marci. Iar Carlos Tavares, CEO Stellantis, in prima lui iesire la rampa dupa formarea gigantului auto, a fost zgarcit in detalii pe aceasta tema. Cele mai multe semne de intrebare ridica Fiat si Chrysler. Nu se stie daca vor supravietui fuziunii, pentru ca ambele au probleme mari in ultimii ani.

Sediul Stellantis e la Amsterdam, iar in Franta, Italia si Statele Unite noul grup are centre operationale. Actionarii principali:

  • Exor (familia Agnelli) – 14,4 %
  • Familia Peugeot – 7,2 %
  • statul francez – 6,2 %
  • Dongfeng (China) – 5,6 %.
Vezi si:  Peugeot dezvaluie pretul modelului electric e-308. Tesla nu are de ce sa-si faca griji...

Valoarea grupului este in jur de 50 de miliarde de dolari.

Stellantis vine cu nu mai putin de 10 autovehicule electrice pana la finele anului

Sub umbrela Stellantis sunt acum pe piata 29 de autovehicule – inclusiv complet electrice sau hibride. Pana la sfarsitul acestui an, vor fi 39, relateaza Ghimpele. Iar in urmatorii patru ani, fiecare model nou lansat va avea un corespondent electrificat, promite Tavares.

In acest moment, pe primele locuri in clasamentul mondial al constructorilor auto se afla grupul Volkswagen, Toyota Group, Renault-Nissan Alliance. Urmeaza Stellantis, locul patru, iar apoi Hyundai-Kia, General Motors, Honda Motors, Ford, Mercedes Daimler.

Potrivit analistilor, procesul de consolidare in industria auto va continua. Dupa fuziunea PSA si Fiat Chrysler, directorul general al Bayerische Motoren Werke (BMW), Nicolas Peter declara ca BMW poate gestiona tranzitia.

“Suntem increzatori ca ne descurcam pe cont propriu”

a declarat Peter. El a recunoscut ca BMW va trebui sa-si simplifice portofoliul de vehicule, in urma investitiilor masive in masini electrice.

Vezi si:  Peugeot 408 MHEV (2024). Lansarea versiunii hibride 48V

Soarta fabricii Vauxhall din Marea Britanie e incerta

Stellantis a anuntat ca in saptamanile urmatoare va decide daca pastreaza fabrica Vauxhall din Ellesemere Port, Anglia, pentru a construi automobile electrice. Asta pentru ca guvernul britanic a decis ca, din 2030, sa fie interzisa vanzarea de masini noi pe benzina si motorina.

A pus cateva conditii guvernului britanic, care inca nu a dat niciun raspuns. Anul trecut, pe portile fabricii au iesit 62.000 de unitati si aici lucreaza 1000 de oameni. Plus inca multi altii de la firmele care livreaza diverse piese.

Carlos Tavares spune ca administratia Boris Johnson trebuie sa arate bunavointa si sa protejeze industria auto, pentru ca altfel Stellantis va construi in alta parte noile modele, iar fabrica din Anglia se va inchide.

“Daca ni se spune ca in 2030 motoarele cu combustie interna nu pot fi vandute in Regatul Unit – decizie pe care noi o respectam, fiind a tarii respective – atunci nu mai investim in motoare cu combustie interna, pentru ca nu are niciun sens”.

Declara CEO Stellantis.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button