Auto NewsFiatGrup PSA

Tavares nu vede obstacole în calea fuziunii PSA-FCA

Două grupuri auto mari negociază o posibilă fuziune pe viitor

Grupul PSA și Fiat Chrysler Automobiles au înaintat 14 din 24 de cereri autorităților antitrust. Încearcă să completeze fuziunea în următoarele 12-15 luni, a declarat miercuri directorul general al PSA, Carlos Tavares.

Două domenii de interes potențial antitrust sunt piața vehiculelor comerciale ușoare din Europa și vânzările de mașini mici din sudul Europei.

Cote de piață

Mărcile grupului PSA au o cotă de 25,1% din piața autoutilitarelor europene. FCA are o cotă de aproximativ 10%.

PSA și FCA produc deja în comun camioane în Italia.

Segmentul minicar european, care este deosebit de mare în Italia, este condus de două modele Fiat, Panda și 500. Grupul PSA are trei modele în top 10.

Împreună, PSA și FCA au avut o cotă de piață de 46% în segment în 2019. Aproximativ 510.000 de vânzări din numărul total de 1,1 milioane unități vândute, potrivit datelor JATO Dynamics.

Tavares a declarat că nu a existat încă niciun feedback din partea autorităților de reglementare și că nu au fost identificate zone cu probleme.

Vezi si:  Automobili Pininfarina va debuta cu o ediție aniversară pentru Battista

„Nu avem niciun motiv să credem că vor exista probleme, inclusiv în ceea ce privește partea LCV”, a spus el. Poziția companiei este foarte simplă: orice se va discuta sau modifica, se va face.

Până la închiderea fuziunii, cele două companii vor rămâne concurenți, fiind permise doar schimburi de informații foarte limitate.

Un grup combinat între PSA și Fiat Chrysler va avea 14 mărci cu Peugeot, Citroen, Opel și Fiat. Acestea concurează cu mărcile pe segmentele pieței de masă și Alfa Romeo, Maserati, Jeep și DS în sectoarele premium.

Tavares a spus că nu există planuri imediate de a tăia nici o marcă din portofoliul companiei fuzionate. „Ceea ce putem vedea este că vom avea un portofoliu de mărci fantastic, care va acoperi piața”, a spus el.

După ce fuziunea se va închide, se va decide care este cea mai bună modalitate de a merge pe piață. Inclusiv măsuri de a segmenta piața, de a acoperi piața, de a reduce canibalizarea, dacă există.

Vezi si:  De ce patinează Abreiajul

Mașini electrice

Un domeniu de colaborare sporit va fi vehiculele electrice și conformarea cu CO2.

Grupul PSA este „pe cale” să își îndeplinească emisiile UE 2020-21 cu propriile modele, a spus Tavares. Fiat Chrysler se bazează parțial pe creditele achiziționate din vânzările de mașini electrice Tesla în Europa și nu are multe modele electrificate în portofoliul său de produse.

PSA colaborează cu compania petrolieră Total la două fabrici de baterii care se preconizează să vină pe liniile de producție în 2023. Tavares a spus că aceste fabrici vor furniza produsele necesare companiilor fuzionate.

Intenționăm să ne protejăm noua companie de orice probleme strategice care apar din furnizarea bateriei, a spus el.

El a arătat că Opel este un model pentru reducerea emisiilor de la Fiat Chrysler, menționând că emisiile de CO2 ale flotei Opel au scăzut cu 20 de grame în 2019. Rezultate obținute prin mutarea unor modele precum Corsa pe platformele mai eficiente ale PSA și prin întreruperea modificărilor GM – poluante ridicate din modele dezvoltate.

Vezi si:  Toyota anunță că aprovizionarea fabricilor din Japonia poate fi afectată

PSA și FCA au încheiat un acord în decembrie pentru a crea producătorul auto nr. 4 din lume. Producătorii auto speră să încheie fuziunea până la începutul anului 2021.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button