VW

ID. Buzz California: Volkswagen amana lansarea van-ului electric

Prea grea aceasta Volkswagen ID. Buzz este prea grea pentru a fi folosita ca baza pentru o versiune transformata. Sarcina sa utila este prea mica, asa ca va trebui sa asteptam o imbunatatire a densitatii energetice a bateriilor inainte ca Volkswagen sa poata lansa un ID. Buzz California.

In conditiile in care, de cativa ani incoace, furgonetele transformate se bucura de o popularitate fara precedent, iar Volkswagen tocmai a lansat modelul ID. Buzz electric van, inspirat de Combi, ne-am putea astepta ca acesta din urma sa ofere o versiune potrivita pentru camping. Cu toate acestea, ID. Buzz California (numele urmeaza sa fie confirmat) nu era asteptat inainte de 2025. Acum aflam ca lansarea versiunii transformate a furgonetei electrice a fost amanata de Volkswagen.

Potrivit presei, Volkswagen Vehicule Comerciale se confrunta cu o problema de greutate. Cu o greutate minima fara incarcatura de 2,4 t in versiunea scurta, ID. Buzz este un vehicul foarte greu. Prin urmare, o versiune transformata, bazata pe versiunea lunga a furgonetei electrice, s-ar apropia foarte repede de greutatea maxima de incarcare (GVW) de 3,5 t, peste care vehiculele necesita un permis special. Prin urmare, sarcina utila dedicata pasagerilor si bagajelor acestora ar fi foarte limitata.

Vezi si:  VW va angaja un activist climatic "agresiv" pentru a examina amănunțit politicile sale

Unele companii ofera insa kituri de conversie pentru a putea dormi in ID. Buzz, dar un tratament mai complet, similar celui folosit de Volkswagen pe modelul sau California, pare compromis pentru moment. De exemplu, numai acoperisul pop-up cantareste 100 kg.

Dupa cum a precizat Volkswagen cu ocazia lansarii modelului ID. Buzz, va trebui sa asteptam o imbunatatire a densitatii energetice a bateriilor modelului inainte ca acesta sa fie oferit intr-o versiune transformata. Cu o baterie mai usoara, dar de aceeasi capacitate ca si pachetul actual de 85 kWh, masa totala ar fi mai continuta si ar fi posibila pastrarea unei sarcini utile suficiente.

O versiune hibrida plug-in in asteptarea celei electrice

In timp ce un Volkswagen California electric nu este in carti, o versiune hibrida reincarcabila si-ar putea face in curand aparitia. Actuala generatie a furgonetei transformate de Volkswagen se bazeaza pe furgoneta imbatranita T6.1. Aceasta va fi inlocuita de doua modele: noul Multivan, care a fost deja lansat si este destinat exclusiv transportului de persoane, si o furgoneta T7 mai traditionala pentru versiunile Transporter si probabil Caravelle, in curs de dezvoltare impreuna cu Ford.

Vezi si:  VW ID3, lansarea din vară este amenințată de probleme de software

Acum stim ca modelul Multivan, disponibil atat in versiune pe benzina, cat si in versiune hibrida plug-in, a fost ales ca baza pentru urmatorul California. Aceasta din urma va fi anuntata sub forma unui concept, prezentat la Salonul de Caravaning de la Düsseldorf (25 august – 3 septembrie 2023).

Volkswagen a publicat cateva informatii si doua schite ale acestui showcar, denumit sobru California Concept, care arata destul de apropiat de cel de serie. Stim deja ca se bazeaza pe versiunea lunga a lui Multivan eHybrid, care are o greutate de 2,2 tone. Mai mult, ecranul tactil dedicat setarii functiilor specifice lui California, care inainte era integrat in consola de pe plafon, pare sa fie integrat in mobilier si este acum in format tableta.

Volkswagen isi incheie comunicatul de presa subliniind ca „nimeni nu a sustinut vreodata ca un California ar trebui sa aiba doar o singura usa glisanta”. California Concept se mandreste, de asemenea, cu o usa exterioara dubla. Daca este intr-adevar echipat cu o usa glisanta dubla, va fi interesant de vazut cum a reusit Volkswagen sa revizuiasca aspectul interiorului. Ramaneti pe faza!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button