Volvo

Noul Volvo EX30 (2023): SUV-ul electric foarte inteligent

Volvo a dezvaluit noul sau mic SUV electric de oras, un var al lui Smart #1. Acesta costa mai putin la primul pret si poate merge foarte departe in ceea ce priveste puterea si performanta.

In urma cu cateva saptamani, Volvo a dezvaluit giganticul EX90 electric. De data aceasta, producatorul scandinav prezinta un alt nou SUV electric pozitionat in nisa modelelor urbane de mici dimensiuni. Cu o lungime de 4,23 metri, acesta se bazeaza pe aceeasi platforma ca si recent lansatul Smart #1 (ca urmare a politicii de grup, Volvo si Smart apartinand amandoua companiei Geely). Stilul general al modelului EX30 este in conformitate cu codurile obisnuite de design ale Volvo, cu exceptia unui detaliu: renunta la obisnuita grila patrata a radiatorului, inlocuita aici de o simpla emblema Volvo incadrata de diagonala sa traditionala. Partea din spate a masinii indrazneste sa afiseze un design mai putin obisnuit, cu lumini impartite in doua parti, dar proportiile sunt cele ale unui Volvo.

La interior, EX30 este in concordanta cu tendinta actuala, cu un ecran tactil central mare, de 12,3 inchi, in format vertical. Retineti ca, la fel ca in cazul unui Tesla Model 3, nu mai exista un instrumentar de bord. Interfata Volvo integreaza serviciile conectate Google (ca si celelalte modele din gama producatorului suedez), iar ergonomia plansei de bord este cat se poate de simplificata. Volvo se mandreste cu 25% aluminiu reciclat, 17% otel reciclat si 17% materiale plastice reciclate in interiorul masinii. Va exista o gama variata de materiale si culori, toate produse folosind tehnici ecologice, potrivit comunicatului oficial al marcii..

272 sau 428 CP, doua dimensiuni de baterii

In versiunea de baza „Single”, EX30 utilizeaza acelasi motor electric spate de 272 CP ca si Smart #1. Acesta este apoi conectat la o baterie de 51 kWh, o combinatie care ii permite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde si sa atinga „pana la 344 km de autonomie maxima” in ciclul WLTP, ceea ce este mai putin decat cei 400 km ai SUV-urilor urbane electrice ale Stellantis. Versiunea Single Extended Range creste capacitatea bateriei la 69 kWh. Puterea ramane la 272 CP, dar timpul 0-100 km/h este redus la 5,3 secunde, iar autonomia maxima creste la 480 km. In cele din urma, varianta „Twin Performance” combina aceste baterii de mari dimensiuni cu un motor dublu de 428 CP (acelasi cu cel al Smart #1 Brabus) pentru a obtine un timp de la 0 la 100 km/h de 3,6 secunde si o autonomie maxima de 460 km. In ceea ce priveste reincarcarea, versiunea ‘Single’ accepta 11 kW de curent alternativ si 135 kW de curent continuu. In cazul bateriilor de mari dimensiuni, capacitatea de incarcare pe curent alternativ creste la 22 kW, iar pe curent continuu la 155 kW. Teoretic, acest lucru inseamna ca puteti trece de la 10 la 80% din incarcare in 26,5 minute.

De la 37.500 euro

EX30 este un model „accesibil” in versiunea de baza Single, cu un pret de pornire de 37.500 de euro, care bate Smart #1 si al sau 39.990 de euro, dar modelul suedez are baterii mai mici. Modelul cu baterii mari porneste de la 41.700 de euro, iar versiunea Twin Performance de la 49.250 de euro. Modelul va concura cu DS 3 E-Tense si cu Jeep Avenger in categoria in crestere rapida a SUV-urilor electrice de oras premium si pare sa ofere un raport calitate-pret bun in comparatie cu anumite modele ale unor marci „generaliste”, cum ar fi Hyundai Kona. Acesta este deja disponibil pentru a fi comandat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button