Un facelift la mijlocul ciclului distanteaza si mai mult aceasta masina mica de imaginea sa de low-cost.

Decizia Renault de a cumpara Dacia la sfarsitul anilor ’90 s-a dovedit a fi o lovitura de maestru. Candva bataia de joc a industriei auto, producatorul auto roman a inflorit in ultimele doua decenii. Sandero a fost cea mai bine vanduta masina din Europa in general in 2024 si a fost cel mai popular model in randul clientilor cu amanuntul din 2017. Numai anul trecut, aproape 310.000 de persoane au cumparat supermini-ul.

In timp ce rivalii la acest nivel de pret sunt putini si departe intre ei, Dacia nu lasa sa zaca masina sa de mare succes. Pentru 2026, Sandero si fratele sau Stepway pseudo-rezistent primesc un facelift la mijlocul ciclului. Modificarile de design se extind la sedanul Logan si la vagonul Jogger, toate cele patru modele primind faruri redesenate care flancheaza o grila actualizata, conceputa pentru a da iluzia unei singure piese.

Trecand la partea din spate, Dacia adauga un efect de pixel la stopurile LED, care continua sa se extinda in sus pe Jogger pentru un aspect asemanator cu cel Volvo. Sandero Stepway are acum o banda neagra mata care incorporeaza numele marcii, desi este abia vizibila. Ce s-a intamplat cu insemnele traditionale?

Modificarile exterioare sunt completate de jante din aliaj cu design nou si capace de butuc noi pentru variantele mai ieftine, care ruleaza pe jante din otel. O antena cu aripioare de rechin este acum standard, iar in functie de model, doua culori noi, Amber Yellow si Sandstone, se alatura paletei.

Vezi si:  Dacia Duster, apreciat în Marea Britanie ca un SUV de top

Desi Dacia ramane una dintre cele mai accesibile masini din Europa, acestea nu se zgarcesc la dotari. Pentru 2026, gama primeste un ecran tactil mai mare de 10 inch cu Apple CarPlay si Android Auto wireless. Sandero, Sandero Stepway, Jogger si Logan primesc, de asemenea, o placa de incarcare prin inductie, faruri automate, o camera cu mai multe vederi si oglinzi rabatabile electric.

Multe dintre aceste facilitati costa in plus, dar este linistitor sa vedem ca Dacia ofera facilitati moderne chiar si ca optiuni. O alta caracteristica bine gandita, disponibila deja pe alte modele, este sistemul de puncte de ancorare YouClip, care se gaseste in tot habitaclul. Logan are unul pe plansa de bord si altul in partea din spate a consolei centrale. Modelele Sandero adauga un al treilea in hayon, in timp ce Jogger castiga un al patrulea pe o parte a zonei de incarcare. Aceste puncte de ancorare pot fixa diverse obiecte mici, de la un suport pentru telefon la un cuier.

Deoarece Europa ramane piata principala a Dacia, compania trebuie sa multumeasca autoritatile de reglementare din UE prin respectarea celor mai recente standarde de siguranta.

Succesul Dacia dovedeste ca va exista intotdeauna cerere pentru masini accesibile, fara complicatii, chiar si in era SUV-urilor. Aceste actualizari complete perfectioneaza o formula deja castigatoare pentru a ajuta la mentinerea dinamicii puternice a vanzarilor marcii.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *