Kia a anunțat rechemarea a peste 80.000 de vehicule în SUA din cauza problemelor legate de cablajul de sub scaunul pasagerului din față, care se poate deteriora și poate împiedica desfășurarea corectă a airbagurilor și centurilor de siguranță.
Conform documentelor depuse la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), acest cablaj defect poate provoca, de asemenea, o desfășurare neintenționată a airbagurilor laterale.
Rechemarea vizează 80.255 de vehicule Kia Niro EV, Plug-in Hybrid (PHEV) și Hybrid, fabricate între 2023 și 2025.
Pentru a rezolva problema, dealerii vor inspecta, înlocui și reconfigura cablajul de podea, dacă este necesar, gratuit. De asemenea, vor monta huse de protecție pentru cabluri. Proprietarii vor fi anunțați prin scrisori expediate în luna martie.
Această rechemare urmează uneia din noiembrie, când Hyundai și Kia au rechemat peste 208.000 de vehicule electrice pentru a remedia o problemă legată de un tranzistor din unitatea de control al încărcării, care putea împiedica încărcarea bateriei de 12 volți și creștea riscul unui accident.
Experiența astfel de rechemări ne aduce aminte cât de vitală este siguranța în mașinile noastre de zi cu zi. Știind că Kia a reacționat prompt și a oferit remedieri gratuite, putem aprecia angajamentul lor față de clienți și, mai ales, față de siguranța acestora. Indiferent de brandul pe care îl alegem pentru următoarea noastră achiziție auto, să ne asigurăm că suntem informați despre istoricul rechemărilor poate face diferența între un drum liniștit și unul presărat de surprize neplăcute. Poate că este momentul să ne evaluăm cu atenție prioritățile și să ne reamintim că o implicare activă în ceea ce privește siguranța vehiculului nostru nu este doar un drept, ci o responsabilitate.