Audi RS6 Avant este un succes istoric. Și acest succes continua sa creasca inainte de trecerea ștafetei catre generatia viitoare.

In timp ce majoritatea modelelor inregistreaza o scadere a vanzarilor la sfarșitul ciclului de viata, Audi RS6 Avant sfideaza toate regulile pietei. Break-ul sportiv din Ingolstadt tocmai a inregistrat cel mai bun semestru comercial din istoria sa. Acest lucru confirma faptul ca ramane o referinta incontestabila in segmentul autoturismelor familiale ultraperformante.

Un record pentru un model la sfarșitul ciclului

Prezentata acum șase ani, actuala generatie C8 a modelului RS6 Avant coexista de curand cu noul A6 Avant pe piata europeana. Cu toate acestea, departe de a fi eclipsata de inlocuitorul sau anuntat, versiunea RS inregistreaza un volum de comenzi fara precedent in primele șase luni ale anului.

Potrivit Alinei Seysen, purtatoare de cuvant pentru vanzari și marketing la Audi, acest succes contribuie in mare masura la creșterea Audi Sport, ale carui comenzi globale au crescut cu 41% fata de aceeași perioada din 2024.

Spre deosebire de Mercedes-AMG și BMW M, Audi Sport include aici doar modelele RS cele mai radicale. Fara a include versiunile S mai accesibile. Cu alte cuvinte, performanta modelului RS6 Avant, unic in categoria sa, este cu atat mai impresionanta. Mai multi factori pot explica acest entuziasm tardiv. In special, absenta concurentei directe. Noul break Mercedes-AMG E63 inca se lasa așteptat. In plus, alegerile tehnice controversate ale BMW, cu modelul hibrid M5 Touring, ii descurajeaza pe unii iubitori ai motorului V8 pur.

Vezi si:  Noul Audi 5 (2024) – electricele mai au de asteptat

O piata inca favorabila break-urilor sportive la Audi

O alta posibilitate este efectul de anticipare. Audi a confirmat ca urmatoarea generatie a modelului RS6 Avant (C9) va trece la hibrid reincarcabil. Puristii se grabesc sa achizitioneze versiunea actuala, mai ușoara și inca in mare parte termica, in ciuda micro-hibridizarii deja prezente.

Succesul modelului RS6 Avant dovedește ca exista inca loc pentru break-urile sportive pe o piata saturata de SUV-uri. Audi iși mentine angajamentul fata de acest format, cu prototipuri ale viitorului RS6 Avant și ale urmatorului RS4 Avant deja observate pe șosea. Acesta din urma va pastra probabil un motor cu 6 cilindri asociat unui sistem hibrid, Audi renuntand la ideea unei versiuni RS cu patru cilindri.

Audi Sport nu intentioneaza sa se limiteze la modelele Avant. In septembrie, marca va dezvalui un concept nou, pozitionat intre TT și R8. Supranumit Moment TT 2.0, acesta intentioneaza sa reinvie pasiunea nascuta odata cu modelul TT original la sfarșitul anilor 1990. Totodata, acesta intruchipeaza noua viziune sportiva a Audi pentru era electrica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *