Actualul Fiat 500, nascut 100% electric, este disponibil si in versiune micro-hibrida termica. Aceasta motorizare, rezervata initial versiunii cu trei usi si acoperis fix, este acum disponibila pe toate variantele. Disponibila incepand de la 19.400 €, masina italiana spera sa-si revina.
Dupa seria speciala de lansare Torino, disponibila exclusiv cu caroserie cu trei usi si acoperis fix, Fiat deschide comenzile pentru noul model 500 Hybrid in toate variantele si finisajele sale. Aceasta versiune micro-hibrida a modelului urban trebuie sa compenseze vanzarile slabe ale modelului 500 electric, adresandu-se unei clientele mai largi si afisand preturi mai atractive. Cu un pret de pornire de 19.400 €, noul model costa cu 9.500 € mai putin decat cel mai ieftin model 500 „zero emisii”. Acesta mosteneste motorul pe benzina cu trei cilindri 1.0 FireFly din generatia anterioara, asociat in continuare cu un alternator-demaror electric de 12 V intr-o hibridizare minima. Transmisia este asigurata in continuare de o cutie manuala cu sase trepte.
Putere in scadere, greutate in crestere
Modificat pentru a respecta noua norma antipoluare Euro 6e-bis, acest motor, care avea 70 CP in vechiul model 500, are acum doar 65 CP in versiunea actuala. Insa, intre cele doua generatii de 500, greutatea in gol (CE) a crescut cu 75 kg, modelul italian avand acum o greutate minima de 1.055 kg. Aceasta crestere in greutate se explica prin dimensiunile mai mari ale modelului urban, dar si prin utilizarea platformei STLA City, conceputa initial pentru vehicule 100% electrice, deci intarita pentru a suporta greutatea bateriilor. In consecinta, cu o medie WLTP de 117 g/km, emisiile de CO2 cresc cu 13 g/km. In Europa, mini-masina micro-hibrida este astfel supusa unei taxe ecologice suplimentare de 150 € conform baremului 2025 (240 € la 1 ianuarie 2026). In ciuda acestui fapt, modelul italian ramane accesibil, la mai putin de 20.000 €. Cu toate acestea, este cu cateva sute de euro mai scump decat modelul mai mare, dar mai putin elegant, Suzuki Swift, de asemenea micro-hibrid de 12 V, care reuseste sa scape de penalizare. In cele din urma, Fiat anunta un consum mediu de 5,2 l/100 km.

