Saptamana trecuta a avut loc cea de-a patra editie a eTrophées, organizata de Asociatia Media Auto și Moto. Dupa doua zile de teste, o selectie de jurnaliști a premiat cele mai bune vehicule electrice, hibride și hibride reincarcabile.
eTrophées este acum un eveniment anual așteptat cu nerabdare de intreaga profesie: condusa de Alexandre Lenoir și Nicolas Heidet, Asociatia Media Auto și Moto a reunit din nou crema profesiei de jurnaliști auto și pe subsemnatul pentru a premia cele mai bune automobile electrificate prezentate, lansate sau comercializate in cursul anului 2024. Misiunea? Stabilirea unui Top 3 pentru fiecare categorie de motorizare și segment, precum și pentru teme mai specifice, cum ar fi ergonomia sau confortul.
Timp de doua zile, 32 de jurati au testat nu mai putin de 26 de modele pe trasee care combinau in mod ingenios condusul urban și peri-urban, pe drumuri nationale, departamentale și autostrazi, cu proportii diferite in functie de categorii, pentru a evalua fiecare vehicul in mediul sau preferat, in functie de categorie, de la mașini de oraș la SUV-uri mari.
La finalul celor 48 de ore de teste efectuate in ritm alert, fiecare membru al juriului a votat in conformitate cu conștiinta sa, iar rezultatele au fost dezvaluite imediat in cadrul unei seri care a reunit o multime nerabdatoare de reprezentanti ai producatorilor.
Corespunde perfect voturilor mele? Cu riscul de a incalca secretul cabinei de vot, trebuie sa recunosc ca nu prea cred. In ceea ce ma privește, am inversat cele doua fruntașe din categoriile SUV electrice și compacte. Ambele sunt excelente, dar coreeanul adauga, dupa parerea mea, un pic mai multa fantezie și personalitate decat mai pragmaticul ceh. Am completat podiumul cu Renault 4, un demn urmaș nu (neaparat) al omonimului sau, ci al lui Zoé, cu versatilitatea sa binevenita oferita de spatiul suplimentar la bord fata de R5.
In ceea ce privește PHEV, suntem dincolo de podium, deoarece am plasat Toyota CH-R pe primul loc, urmat de Mitsubishi Outlander, o valoare sigura in materie de ergonomie și eficienta pe care adesea tindem sa o uitam, apoi de un MG EHS surprinzator de matur.