Mercedes

Mercedes lanseaza noul Sprinter electric cu autonomie mare

Disponibila la comanda incepand cu 16 ianuarie 2024 sub forma de furgoneta si, ulterior, sub forma de sasiu, furgoneta electrica Mercedes eSprinter va raspunde mai bine nevoilor multor profesionisti.

Doua capacitati de baterii

Noul eSprinter este acum disponibil cu doua capacitati de baterii la alegere: 56 si 113 kWh. Aceste versiuni au o autonomie de pana la 220 si, respectiv, 440 km, conform ciclului combinat WLTP. Cu putin peste un an in urma, TÜV Süd a validat o autonomie de 475 km cu o singura incarcare, in timpul unei calatorii dus-intors intre Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart si aeroportul din München.

In cea mai lunga si cea mai inalta versiune a sa, furgoneta a circulat pe autostrada pe o mare parte a calatoriei si s-a aventurat in sud-vestul Germaniei, pe Albumul Suabiei. Organismul de certificare a calculat un consum mediu de 21,9 kWh la 100 km. Producatorul specifica faptul ca autonomia ar putea ajunge chiar si la 530 km in mediul urban.

Vezi si:  Daimler se pregătește pentru costuri mai mari cu motoarele diesel de la Mercedes

Incarcare

Indiferent de baterie, Mercedes eSprinter este echipat cu o unitate de curent alternativ de 11 kW pentru reincarcarea pachetului LFP (fosfat de litiu si fier), care nu contine nichel sau cobalt. Celulele sunt furnizate de compania chineza CATL. Curba de putere de curent continuu este limitata la 50 kW in mod standard. Optional, aceasta ar putea cocheta cu 115 kW. In cel mai bun caz, timpul de reincarcare pentru a trece de la 10% la 80% din energia din pachet va dura 28 (baterie de 56 kWh), 32 (81 kWh) sau, respectiv, 42 de minute (113 kWh). In comparatie cu 5 h 30 pana la 11 h 00 cu 11 kW AC.

O arhitectura cu 3 module

Una dintre inovatiile majore ale eSprinter este arhitectura sa cu trei module. Toate componentele dedicate inaltei tensiuni sunt grupate in partea din fata. Aceasta parte poate fi combinata fara modificari cu toate variantele de vehicule si cu toate capacitatile de baterii.

Vezi si:  Daimler, BMW, VW generează bani în timp ce piața urmărește Tesla

Modulul din mijloc gazduieste pachetul de litiu de dedesubt. Acesta il plaseaza intre cele doua seturi de roti. Aceasta alegere este benefica pentru manevrabilitate, datorita centrului de greutate scazut. De asemenea, comun tuturor variantelor Sprinter electric, modulul din spate contine puntea motoare.

O arhitectura cu 3 module

Una dintre inovatiile majore ale eSprinter este arhitectura sa cu trei module. Toate componentele dedicate inaltei tensiuni sunt grupate in partea din fata. Aceasta parte poate fi combinata fara modificari cu toate variantele de vehicule si cu toate capacitatile de baterii.

Modulul din mijloc gazduieste pachetul de litiu de dedesubt. Acesta il plaseaza intre cele doua seturi de roti. Aceasta alegere este benefica pentru manevrabilitate, datorita centrului de greutate scazut. De asemenea, comun tuturor variantelor Sprinter electric, modulul din spate contine puntea motoare.

„Noul eSprinter impresioneaza prin eficienta, autonomie si volum de incarcare. In acest fel, subliniaza si ambitia Grupului de a deveni liderul in electromobilitate in segmentul comercial”, subliniaza Andreas Zygan, seful departamentului de dezvoltare pentru Mercedes-Benz Vans.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button