Auto NewsBMWChryslerDaimlerFiatGrup PSARenault

Profiturile sunt în creștere la grupul PSA, înaintea fuziunii dintre Fiat și Chrysler

Grupul PSA a declarat că profitabilitatea a atins noi niveluri în 2019, deși producătorul auto a subliniat o perspectivă sumbră pentru vânzările de automobile pe piețe, inclusiv în Europa în acest an, urmărind fuziunea sa cu Fiat Chrysler Automobiles.

Cifre bune pentru producătorul auto pe diverse piețe

Marja de operare a atins un nivel record de 8,5%. Compania a redus costurile și a vândut modele mai scumpe, de exemplu SUV-uri, inclusiv Citroen C5 Aircross.

Venitul grupului a crescut cu 1 la sută, până la 74,7 miliarde de euro.

Venitul operațional ajustat a crescut cu 11%, până la 6,32 miliarde de euro (6,87 miliarde de dolari). Profitul net a crescut cu 13,2%, până la 3,2 miliarde de euro.

PSA și-a mărit dividendul din 2019 la 1,23 euro pe acțiune, în creștere cu 58% față de nivelurile din 2018.

Vânzările globale ale vehiculelor PSA au scăzut cu 10% anul trecut la 3,49 milioane de unități.

PSA a menținut o țintă pentru marja medie de funcționare. Aceasta a fost ajustată pentru vehicule în perioada 2019-2021 la peste 4,5 la sută.

Optimizarea costurilor, tema principală a conducerii

„Obiectivul nostru intern este întotdeauna îmbunătățirea performanței. Nu ne lăsăm deviați de acest indicator”, a declarat Philippe de Rovira într-un interviu cu reporterii, miercuri.

CEO-ul PSA, Carlos Tavares, s-a concentrat pe reducerea cheltuielilor de când a ajuns de la Renault, în 2014.

Producătorul auto a redus costurile în domenii precum cumpărăturile, deoarece a integrat achiziția de Opel și Vauxhall. Luna trecută, PSA a prezentat reduceri de personal la Opel.

Piețe în scădere

Grupul PSA consideră că piața auto europeană o să scadă cu 3% în 2020, iar cea din Rusia cu 2%.

Perspectivele PSA se adaugă unor transformări a industriei auto mondiale din ultimele săptămâni. China încearcă să combată epidemia de coronavirus care a închis fabrici și lanțuri de distribuție cu legături pe alte continente.

De Rovira a spus că impactul crizei coronavirusului este încă greu de evaluat. Fabricile de automobile din Wuhan, epicentrul focarului, ar trebui să se redeschidă în a doua săptămână a lunii martie.

PSA a suferit deja 700 de milioane de euro pierderi și amortizări în China în 2019. Acolo, vânzările grupului de autoturisme s-au redus, fiind și momentul unei ieșiri dintr-o asociere comună cu Chongqing Changan Automobile.

PSA și Fiat Chrysler au încheiat un acord în decembrie. Se dorește crearea celui de-al patrulea mare producător auto din lume. Aceștia încearcă să facă față mai bine unor tulburări de pe piață.

De asemenea, se urmărește și eficientizarea unor costuri de producție pentru vehicule mai puțin poluante.

FCA a înregistrat rezultate optime în februarie.

Producătorii auto se așteaptă la scăderi puse pe seama coronavirusului

Alți producători auto europeni au consemnat, până în prezent, cel puțin un an mixt. Daimler a prevăzut o revenire a câștigurilor în urma mai multor avertismente de profit și a unei reduceri de dividende.

A avertizat, de asemenea, despre costurile de reglementare posibile în lunile următoare. S-a făcut referire și la „efectele adverse semnificative” din focarul de coronavirus din China.

BMW își respectă ținta de creștere a vânzărilor pentru China. Asta, cu toate că a recunoscut incertitudinea cu privire la momentul în care situația va reveni la normal.

Rivala franceză a PSA, Renault, la începutul acestei luni, a înregistrat prima sa pierdere anuală într-un deceniu. Se pare că marjele de operare indicate vor fi în scădere.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button