Auto NewsCupraSeat

Cupra vizează sporirea veniturilor din acest an cu noile modele

Cupra, brand-ul de înaltă performanță de la Seat, mizează pe noile modele Leon și Formentor pentru a ajunge la venituri de 1 miliard de euro

Cupra mizează pe noile modele Leon și Formentor pentru a ajunge la venituri de 1 miliard de euro. Asta se traduce printr-o creștere cu peste 50% față de totalul de 650 milioane de euro din 2019.

Informații de ultimă oră de la noul sediu de lângă Barcelona

Griffiths, CEO-ul de la Cupra este, de asemenea, și șeful de vânzări și marketing de la Seat. Aceasta este marca spaniolă parte a grupului VW.

Cupra își propune să atingă profiturile „într-un timp foarte scurt”.

Griffiths a ținut un discurs la prezentarea Cupra Leon, în noul sediu al mărcii din Martorell. Locația se află în apropiere de Barcelona.

Tot în aceeași zonă se află și fabrica spaniolă a celor de la Seat. Versiunile de la Seat ale noului Leon au fost prezentate pentru prima dată în ianuarie.

Vezi si:  Ford se confruntă cu un sentiment de urgență, similar unei crize financiare

Cupra Leon va fi disponibil cu un sistem de propulsie hibrid plug-in. Acesta îi oferă o autonomie de 60 km, propulsată numai de energia electrică. Aceasta va fi scoasă la vânzare în Europa spre sfârșitul anului 2020.

Hatchback-ul cu cinci uși va debuta cu un motor pe benzină de 296 CP. În scurt timp, va urma o versiune de 242 CP dar și versiunea hibridă plug-in.

Modelul break va debuta cu un motor pe benzină de 305 CP cu tracțiune pe patru roți. Îi va urma un hibrid plug-in și o versiune de 242 CP, la începutul anului 2021.

Cupra nu a anunțat prețurile pentru noul Leon.

Modelele de curse sunt gata pentru competiție

Două modele de curse au fost, de asemenea, dezvăluite la Martorell. Modelul Cupra Leon va participa la campionatul TCR. De asemenea, va intra în lumina reflectoarelor și versiunea finală a Cupra e-Racer.

Conceptul a fost dezvăluit în cadrul salonului auto de la Geneva din 2018. Cupra a confirmat că va participa la campionatul de mașini electrice Pure ETCR. Acesta va începe în 2021, după o serie de expoziții din acest an.

Vezi si:  Fiat Chrysler câștigă dreptul de a prelua piese de la furnizorul afectat de coronavirus

Vânzările Cupra sunt în creștere pe piețele europene

Cupra a devenit un brand de sine stătător în 2018, sub fostul CEO de la Seat, Luca de Meo. Anterior, numele Cupra a fost folosit pentru versiunile performante ale modelelor Seat.

Anul trecut, Cupra a vândut 24.700 de mașini, majoritatea în Europa. S-a consemnat cu o creștere de 72% față de anul 2018.

În topul vânzărilor s-a aflat mașina compactă Leon, cu aproximativ 15.000 de uniăți vândute. Pe următorul loc s-a aflat SUV-ul compact Ateca (10.000 de vânzări).

Cea mai mare piață pentru Cupra în 2019 a fost în Germania, cu 10.000 de vânzări, a spus Griffiths. Pe următoarele poziții s-au aflat Marea Britanie, Spania, Elveția, Franța și Austria.

Formentor extinde gama de modele disponibile

Cel mai important debut pentru Cupra din acest an va fi crossover-ul compact Formentor. Versiunea de producție va fi prezentată în cadrul salonului auto de la Geneva, pe 3 martie.

Formentor a fost prezentat sub formă de concept în cadrul salonului de la Geneva din 2019. Este primul model conceput special pentru Cupra. Este așteptat să ajungă pe piață în a doua jumătate a acestui an.

Vezi si:  Producția Renault, Dacia, Opel, Citroen este afectată de lipsa de cipuri

Griffiths a spus că este încrezător că vor exista suficienți clienți pentru Formentor și Ateca. Asta, chiar dacă ambele SUV-uri au dimensiuni similare. Se remarcă o creștere pe piața SUV-urilor compact și a crossover-urilor.

Formentor este un crossover în stil coupe.

Vânzările pe segmentul SUV compact și crossover au crescut cu 8% în Europa în 2019. Sumele totale s-au ridicat în jurul a 2,1 milioane de vehicule. Segmentul auto compact a scăzut cu 4,5%, până la 2,16 milioane de vânzări.

Formentor va fi disponibil și ca hibrid plug-in. Griffiths a spus că va fi probabil cel mai important motor pentru Cupra, cel puțin pe termen mediu. Tehnologia va permite mărcii să îndeplinească cerințele de emisii și să obțină performanțe ridicate.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button