In ciuda mai multor modele care se vand bine si a costurilor de productie optimizate, grupul Volkswagen inregistreaza rezultate contrastante in primul semestru al anului 2025. Cauzele sunt cresterea taxelor vamale americane, constituirea de provizii pentru restructurarea mai multor intreprinderi sau adaptarea vehiculelor la viitoarele norme privind emisiile de CO2.

Volkswagen poate rasufla usurat dupa publicarea rezultatelor sale pentru primul semestru al anului 2025. Mai multe modele ale diferitelor marci ale grupului se vand destul de bine si inregistreaza chiar o usoara crestere. Ne referim in special la trio-ul clasic Polo, Golf si Passat, dar si la modelele electrice precum ID.3 si ID.4 sau Skoda Elroq, Enyaq si Cupra Terramar. Potrivit grupului, comenzile pentru vehiculele electrice din Europa de Vest au crescut cu 62% intre primul semestru al anului 2024 si 2025.

Cu toate acestea, aceste vesti bune nu pot ascunde o realitate cruda: o politica de reducere a costurilor este aplicata in diferite unitati de productie ale grupului pentru a creste marjele. Daca cifra de afaceri este relativ stabila, scazand cu „doar” 400 de milioane de euro (de la 158,8 la 158,4 miliarde de euro), rezultatul operational este mai ingrijorator. Aceasta cifra masoara rentabilitatea unei intreprinderi: in linii mari, cu cat este mai mare, cu atat intreprinderea este mai profitabila; invers, daca este negativa, intreprinderea pierde bani. In primul semestru al anului 2025, rezultatul operational al grupului Volkswagen a scazut cu 33 %, de la 10 miliarde de euro in aceeasi perioada a anului 2024 la 6,7 miliarde de euro in acest an. Fluxul de numerar a scazut, de asemenea, cu 1,4 miliarde de euro, din cauza achizitionarii de actiuni Rivian si, mai ales, a noilor taxe vamale impuse de Statele Unite.

Vezi si:  VW ID3, lansarea din vară este amenințată de probleme de software

Dificultati care nu par sa afecteze increderea grupului pentru restul anului

Pentru a doua jumatate a anului 2025, Grupul Volkswagen isi revizuieste usor in jos ambitiile fata de ceea ce era prevazut la inceputul anului. Cu toate acestea, cifra de afaceri ar trebui sa ramana stabila. La fel ca in primul semestru, rata de investitii si lichiditatile nete ar trebui sa ramana cu un ton sub nivelul din 2024. Cu toate acestea, ultimele previziuni ale grupului luau in calcul taxe vamale americane de 27,5 %. Acestea au fost recent stabilite la 15 % in urma unui acord intre Europa si Statele Unite. O veste buna pentru Volkswagen si filialele sale pe termen scurt. Scaderea progresiva a investitiilor ar trebui, de asemenea, sa permita mentinerea rezultatelor, precum si continuarea strategiei de restructurare a fabricilor, dupa cum detaliaza David Powels, membru al consiliului de administratie al Volkswagen si responsabil cu finantele:

„De la inceputul anului, am inregistrat deja o scadere a costurilor de productie, ceea ce subliniaza primele efecte pozitive ale initiativelor noastre globale de optimizare a costurilor. […] Masurile specifice fac procesele noastre de productie mai eficiente si imbunatatesc utilizarea capacitatilor in fabricile noastre. Dinamica pozitiva care rezulta confirma angajamentul nostru constant de a implementa cu succes masurile de restructurare pe care le-am lansat si de a pune bazele unei rentabilitati durabile si a unei stabilitati financiare.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *