Auto NewsVW

VW ID3, lansarea din vară este amenințată de probleme de software

Volkswagen încă se confruntă cu probleme software "masive" la mașina lor compactă electrică ID3

Volkswagen se confruntă încă cu probleme software „masive” cu mașina sa electrică compactă ID3, potrivit unei reviste de afaceri germane.

300 de erori raportate zilnic, de sute de șoferi

Problemele provin din arhitectura de bază a software-ului ID3, care a fost dezvoltat „prea repede”. Raportul a mai scos în evidență că multe dintre elementele sistemului nu se înțeleg reciproc. De aici rezultă o serie de abandonuri și alte dificultăți.

Sute de șoferi ai mașinii raportează până la 300 de erori pe zi.

Peste 10.000 de tehnicieni încearcă să rezolve problemele. Această activitate ar putea întârzia lansarea ID3 cu până la un an, se arată în raport.

ID3 va fi un rival pentru Tesla Model 3, modelele de bază fiind sub 30.000 de euro în Germania.

Modelele electrice, pariul celor de la Volkswagen

Este prima mașină electrică bazată pe arhitectura electrică MEB a producătorului auto. Este dezvoltată pentru a oferi o autonomie mare de conducere și o încărcare rapidă.

VW a declarat că platforma va susține 27 de EV-uri până la sfârșitul anului 2022. Acestea vor face parte din brand-urile sale VW, Audi, Skoda și Seat. Este inclus și crossover-ul VW ID4 care se adresează clienților din SUA și China.

ID3-ul folosește platforma de la Golf, vizând piața europeană, nefiind de așteptat să se vândă în S.U.A.

VW Group prezintă ID3 ca o mașină care este la fel de importantă ca viitorul producătorului auto. În oglindă, modelele Beetle și Golf reprezintă pentru aceștia trecutul.

Herbert Diess, spune că ID3 va muta „mobilitatea electrică de la nișă la mainstream”.

Problemele noului model ID3 se vor rezolva pe parcurs

În ianuarie, VW declara că stabilirea puternicii arhitecturi electronice și software a mașinii a fost o provocare. Însă, la acea dată, se preciza că lansarea pe piață din această vară va avea loc.

Sursele raportau în decembrie că defecțiunile însemnau peste 20.000 de modele ID3. Acestea vor fi construite fără o suită software completă, necesitând echipe de ingineri. Aceștia vor trebui să rezolve manual problema, post-producție, la costuri suplimentare.

VW a început producția în serie a ID3 la uzina sa din Zwickau, Germania, în noiembrie. Reprezentanții au spus că folosesc timpul până la livrările primelor mașini pentru a rezolva problemele. Acestea pot să apară în timpul testărilor ulterioare pe teren.

Orice întârziere la ID3 s-ar putea dovedi costisitoare pentru VW. Compania se bazează mult pe acest model electric. Mașina va ajuta producătorul auto să îndeplinească noile obiective stricte de emisii poluante europene.

Restricțiile privind emisiile poluante au fost introduse la începutul lunii trecute.

Info

Articole Recomandate

Back to top button
Close