Auto NewsDaimlerMercedes

Ola Kallenius devine îndrăzneț în strategia de poziționare a Daimler

Pentru Kallenius, decizia de a schimba fundamental structura companiei marchează o pauză majoră față de predecesorul său, Dieter Zetsche.

Ola Kallenius, de la Daimler, face o mișcare dramatică. Totul pentru a câștiga investitorii care au bătut producătorul de automobile pentru că și-a păstrat operațiunile de mașini de lux și vehicule comerciale sub un singur acoperiș.

Producătorul Mercedes-Benz intenționează să distribuie majoritatea unității sale Daimler Truck acționarilor până la sfârșitul anului. În acest context, se așteptă că se va califica rapid pentru indicele bursier de referință al Germaniei.

Cea mai emblematică marcă a sa va deveni și numele companiei auto. Este o mișcare care subliniază dorința CEO-ului pentru o separare clară a celor două branduri.

Divizare pentru performanță

Pentru Kallenius, este o divizare în mai multe moduri. Decizia de a schimba în mod fundamental structura companiei marchează o pauză majoră față de predecesorul său, Dieter Zetsche. A fost presat în urma „divorțului” lui Daimler de Chrysler pentru a face schimbări mai profunde.

Zetsche a respins ideea de separare mașină-camion. Acesta argumenta că o prezență industrială mai largă ar oferi mai multă protecție împotriva oscilațiilor pe segmente individuale de piață.

Vezi si:  Cele mai importante caracteristici moderne de siguranță auto

Kallenius a afirmat miercuri că mașinile și camioanele vor trece prin tendințe tehnologice divergente în deceniile următoare. Autoturismele se îndreaptă rapid către bateria electrică. Hidrogenul va juca un rol mai important în viitorul vehiculelor comerciale.

Investitorii au aplaudat planul prin trimiterea acțiunilor Daimler cu aproape 9% până la cea mai mare închidere din ultimii trei ani.

„Acesta este un moment important pentru Daimler”, a declarat într-o notă Tom Narayan, analist RBC Capital Markets. Este echivalentul unui rating de cumpărare pe acțiune. Aceasta este cheia pentru a obține o evaluare adecvată.

Acțiuni și profit

Câștigurile și prețul acțiunilor lui Daimler au început să dispară târziu în cursul de 13 ani al companiei cu Zetsche. Kallenius a trebuit să lanseze mai multe avertismente de profit după ce a devenit CEO în mai 2019.

Suedezul, în vârstă de 51 de ani, a început să-și pună amprenta, stabilind planuri de revigorare a rentabilităților. El se concentrează mai mult pe mașini mai mari, cum ar fi sedanul de vârf al clasei S și reducând costurile.

De asemenea, Kallenius a încheiat un parteneriat mai profund cu Aston Martin. A făcut echipă cu companii de tehnologie pentru a spori operațiunile software.

Vezi si:  Vânzările europene de vehicule electrice și hibride plug-in se ridică la 1 milion de unități în 2020

Până la sfârșitul deceniului, Mercedes își propune ca mai mult de jumătate din vehiculele pe care le vinde la nivel mondial să fie electrificate.

O abordare diferită

Diviziunile de autoturisme Mercedes și camioane Daimler „sunt afaceri diferite, cu grupuri specifice de clienți, căi tehnologice și necesități de capital diferite”, a spus Kallenius. „Vor putea funcționa cel mai eficient ca entități independente, echipate cu o lichiditate netă puternică și fără constrângerile unei structuri de conglomerat”.

Unitatea de camioane a lui Daimler ar putea valora aproximativ 29 miliarde de euro (35 miliarde de dolari) dacă ar fi evaluată la multipli similari cu Volvo AB. Totuși, „ar trebui să îmbunătățească în mod substanțial rentabilitatea pentru a justifica această evaluare”, au declarat luna trecută analiștii Deutsche Bank.

Estimarea lui Sanford C. Bernstein este și mai mare. Ajunge la 35 de miliarde de euro.

Directorul financiar, Harald Wilhelm, a declarat reporterilor că vede „un potențial semnificativ pentru o reevaluare” a Daimler. Compania a încheiat ziua cu o capitalizare de piață de 69 miliarde de euro.

Vezi si:  4 lucruri pe care le poți face pentru a reduce costul conducerii unei mașini

„Condițiile contractelor de camioane sunt mai bune decât se spera”, a declarat Philippe Houchois, analist Jefferies. Un spinoff este mai atractiv decât o ofertă publică inițială, deoarece acționarilor nu li se va cere să cumpere acțiuni într-o afacere pe care o dețin deja.

Creșterea pieței de camioane

De asemenea, mișcarea pare fortuită din cauza unei piețe puternice a camioanelor. Volvo a publicat miercuri, în prima parte a zilei, o perspectivă optimistă. A raportat venituri trimestriale mai bune decât se aștepta. Raportul a concluzionat că activitatea de transport și construcții s-a redresat pe deplin pe majoritatea piețelor. Redresarea a îmbunătățit încrederea clienților.

Volvo și-a ridicat previziunile pentru vânzările de vehicule grele în Europa și America de Nord anul acesta cu 90.000 de unități combinate.

„După cum se dovedește în această dimineață din rezultatele Volvo și din revizuirea îndrumărilor, piața globală a camioanelor este foarte sănătoasă”, a spus Narayan al RBC. „Am putea imagina un scenariu în care nivelurile istorice de vârf sunt sparte”, a mai menționat acesta.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button