Aston MartinAuto News

Aston Martin, directorul financiar își dă demisia

Ca urmare a pierderilor tot mai mari, Mark Wilson va părăsi compania în urma unui an 2019 tumultuos

Directorul financiar de la Aston Martin, Mark Wilson, va părăsi compania în urma unui tumultuos 2019. Anul trecut, pierderile producătorului auto au crescut după ce vânzările s-au diminuat.

Compania s-a lansat în discuții cu un nou investitor

Aston Martin a înregistrat o pierdere de 104,3 milioane de lire sterline (136 milioane dolari) în 2019. Cifrele vin ca urmare a unei scăderi de 7% a cererii principale cu ridicata.

Wilson va renunța la funcție până pe 30 aprilie, fără a fi vorba despre concediere.

Reprezentanții producătorului auto englez au declarat că așteaptă implicarea miliardarul canadian Lawrence Stroll. Acesta va cumpăra până la 20% din companie.

Acționarii existenți vor injecta, de asemenea, mai mulți bani pentru a stabiliza producătorul auto. Stroll va deveni președintele executiv al companiei.

„Marea diferență între anul trecut și anul acesta este forța anului de bilanț”, a declarat CEO-ul Andy Palmer. „Ne aflăm într-un situație foarte diferită. Prin urmare, avem o capacitate de a se efectua în mod corespunzător. Asta înseamnă că echilibrul este corect între cerere și ofertă”.

Răspândirea coronavirusului afectează și producătorul englez

China a fost o piață care a performat anul trecut, cu vânzări în creștere de 28%. Compania, la fel ca restul industriei auto, a înregistrat o scădere a cererii din cauza coronavirusului.

Aston s-a confruntat cu perturbări la sosirea anumitor piese. Însă, situația nu a dus la oprirea producției în fabricile sale. Componentele sunt asigurate până cel puțin la sfârșitul lunii martie. Avantajul este dat de lipsa unor furnizori direcți din China.

„Încă din primele săptămâni ale Anului Nou am avut probleme cu acești furnizori de nivel 2 și 3. Tipii noștri din lanțul de aprovizionare au necesitat o mai mare atenție”, a spus Palmer.

„Beneficiem, ironic, de faptul că am asigurat un stoc de produse pentru Brexit”, a spus el. Acesta se referea la componentele suplimentare cumpărate după plecarea Marii Britanii din UE.

Conducerea se temea de posibile întârzieri cauzate în circulația mărfurilor.

Temeri în legătură cu modelul DBX destinat pieței din China

Compania a declarat că livrările primului său SUV, DBX, erau programate pentru vară. Însă, impactul cauzat de focarul de coronavirus pe lanțul de aprovizionare poate crea probleme.

Reprezentanții au prezis o scădere a veniturilor din primul semestru, în așteaptarea modelului DBX. Lansarea este esențială pentru planurile de creștere ale producătorului auto.

Aproape toate câștigurile din acest an vor veni în al doilea semestru.

„DBX se vinde bine”, a spus Palmer, având deja garantate comenzi care depășesc obiectivul de vânzare. Excluzând SUV-ul, vânzările cu ridicata ar trebui să fie „semnificativ mai mici” decât anul trecut. Aston Martin se concentrează pe reducerea stocurilor care au scăzut prețurile.

Aston a întârziat planurile de a-și electrifica linia până „nu mai devreme de 2025”. Palmer a spus că producătorul auto se va concentra între timp pe vehicule hibride plug-in. Startul se va da cu modelul Valhalla, în 2022.

„Am îmbunătățit dezvoltarea hibridului nostru plug-in V-6. Se lucrează mult la această tehnologie, fiind compatibilă pentru o gamă mai mare de mașini”, a spus Palmer.

Producătorul auto a prezis o scădere a veniturilor din primul semestru, în așteptarea noului SUV DBX.

Info

Articole Recomandate

Back to top button
Close