Peugeot lanseaza versiunea microhibrida de 48V a modelului 408. Cu acest nou motor electrificat de 136 CP, berlina crossover isi extinde gama, oferind o propunere de „consum redus” in locul dieselului. Preturile urmeaza sa fie anuntate la inceputul lunii martie.
A venit randul lui Peugeot 408 sa primeasca motorul microhibrid care se raspandeste rapid in cadrul Grupului Stellantis. Motorul turbo pe benzina 1.2 PureTech cu trei cilindri si 136 CP 1.2 PureTech este combinat cu o transmisie cu dublu ambreiaj e-DCS6 care incorporeaza un motor electric de 28 CP alimentat de o baterie de 48 V de 0,9 kWh (0,4 kWh net).
Micro-hibridul, noul diesel?
Peugeot 408 Hybrid ar putea sa se adreseze clientilor care cauta un model cu consum redus, dar care nu pot sau nu vor sa cumpere unul dintre cele doua motoare hibride reincarcabile disponibile pentru berlina-crossover, care nu are in catalog niciun diesel. Peugeot sustine un consum mixt de 5,1 litri/100 km si emisii medii de CO2 de 114 g/km, fata de 6 litri/100 km si 136 g/km pentru PureTech 130 EAT8. In plus, micul motor electric ofera un plus de putere apreciabil la accelerare.
O oferta atipica pe piata
Costul suplimentar al modelului 408 Hybrid 136 fata de PureTech 130 ar trebui sa fie de aproximativ 1.000 de euro, dar noul venit va scapa de penalizarea de mediu de 650 de euro a modelului cu combustie interna 100%. Potrivit informatiilor noastre, comenzile pentru Peugeot 408 microhibrid vor fi deschise la 1 martie 2024, iar primele livrari sunt asteptate in aprilie. Fara concurenta directa, modelul se va confrunta cu Skoda Octavia microhibrida de 150 CP si cu Renault Rafale hibrid de 200 CP. Ramane de vazut daca acest sistem de propulsie ii va permite carierei lui 408, care in prezent este lenta, sa decoleze. La sfarsitul anului 2024, berlina fastback va fi disponibila sub forma unui e-408 100% electric.
Am avut ocazia să testez noul Peugeot 408 MHEV și trebuie să recunosc că am fost plăcut surprins de echilibrul perfect între performanță și eficiența consumului de carburant pe care îl oferă acest model. Motorul microhibrid de 136 CP reușește să aducă un plus de putere exact atunci când ai nevoie, fără a sacrifica aspectul eco-friendly, ceea ce îl face o alegere demnă de luat în considerare pentru cei care caută un crossover versatil în oraș și dincolo de granițele acestuia. Într-o lume în care tranziția spre electrificare este inevitabilă, acest tip de propunere de la Peugeot oferă o soluție intermediară convingătoare pentru cei care nu sunt încă pregătiți să renunțe complet la combustibilii tradiționali. Recomand cu căldură acest model tuturor celor care își doresc un vehicul sustenabil și, în același timp, plăcut la condus.