Peugeot

Peugeot dezvaluie pretul modelului electric e-308. Tesla nu are de ce sa-si faca griji…

Peugeot dezvaluie treptat pretul si disponibilitatea noului sau e-308. Si in timp ce Spania stie deja la ce sa se astepte, Franta inca asteapta ca producatorul sa faca anunturi. Spoiler: pretul sedanului va fi probabil mai scump decat cel al lui Tesla Model 3.

Peugeot a anuntat deja disponibilitatea si pretul noii sale masini compacte electrice in Spania. Modelul e-308 va completa oferta mecanica a unui model cunoscut de ceva timp si se va adauga, de asemenea, versiunii plug-in hybrid, o masina care promite dinamism si o autonomie electrica de peste 60 de kilometri. Dar aici ne vom concentra pe Peugeot e-308, versiunea complet electrica a constructorului francez care vrea sa joace jocul „masinii de zi cu zi” cu aspiratii de a iesi din oras ocazional, pentru escapade mai mult sau mai putin apropiate sau, dimpotriva, pentru a pleca in excursie daca soferii isi asuma anumite inconveniente in timpul unor deplasari mai lungi.

Vezi si:  Peugeot 408 MHEV (2024). Lansarea versiunii hibride 48V

Peugeot e-308: clasa franceza, dar cu cateva defecte

Peugeot ofera acum in Spania versiunea 100% electrica a celei mai cunoscute masini compacte a sa. Din punct de vedere estetic, berlina electrica nu se deosebeste aproape deloc de optiunile termice. Ea adauga doar litera E pe caroserie si alte cateva ajustari in zona frontala pentru a-si imbunatati eficienta. In versiunea standard, vine cu jante de 18 inch mai inchise si mai aerodinamice pentru a imbunatati consumul de combustibil. La interior, Peugeot e-308 se remarca din nou prin i-Cockpit, cu un design care beneficiaza deja de ultimele inovatii pe care firma le-a introdus in designul marelui sau ecran central.

Performanta onorabila (pe hartie) cu un pret care ridica semne de intrebare

In ceea ce priveste capacitatile sale mecanice, o mare parte din virtutile lui Peugeot e-308 vor depinde de consumul sau real. Motorul este amplasat pe puntea sa fata si are o putere de 115 kW (156 CP) cu un cuplu de 260 Nm. Bateria ramane la 54 kWh (50,8 kWh utili) si este de tip NMC. Incarcarea sa suporta puteri de pana la 100 kW, marind autonomia de la 20 la 80% in 25 de minute. Deocamdata, omologarea conform ciclului WLTP plaseaza Peugeot la o valoare interesanta de 15,1 kWh/100 km. Cu aceste cifre, se vor putea parcurge aproximativ 410 kilometri. Ramane de vazut daca va reusi sa mentina aceste cifre pe sosea – unde acest tip de vehicul sufera cel mai mult – si daca poate fi considerat o alternativa interesanta la celelalte optiuni de pe piata.

Vezi si:  Mariaj in lumea auto

In ceea ce priveste pretul sau, Peugeot e-308 ajunge pe piata spaniola cu o editie First Edition la pretul de 44.440 de euro. Aceasta versiune este cea care va veni cu cele mai multe dotari si, prin urmare, ne putem astepta ca Peugeot sa ofere in viitor optiuni mai ieftine. Cu toate acestea, acest prim pret nu este de bun augur pentru Franta. In mod logic, preturile oficiale franceze ale lui e-308 ar trebui sa fie mai mari decat cele din Spania. Aceasta tendinta a fost deja confirmata cu Peugeot e-208, anuntat la 36.800 de euro in versiunea GT in Spania, apoi lansat in Franta la 38.680 de euro in aceeasi versiune.

Vom avea raspunsul in cateva saptamani, dar daca aceasta ipoteza se va dovedi adevarata, berlina electrica compacta a Peugeot ar putea suferi in fata concurentei (Megane E-Tech, Tesla Model 3 etc.) la lansarea sa din septembrie 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button