Peugeot 3008 – tot ce trebuie sa stii despre acest model entry level
Prezentat in 2023, noul Peugeot 3008 este disponibil pe piata de la inceputul anului. In cele ce urmeaza iti vom spune tot ce trebuie sa stii despre acest model entry level. Considerat mult timp un SUV de referinta, noul Peugeot 3008 a coborat putin de pe piedestal anul acesta. Pana in prezent, 19 831 de unitati au fost inmatriculate din ianuarie, cu 10 000 mai putine decat in 2023, conform cifrelor oferite de PFA. Ca model entry level, pretul lui Peugeot 3008 incepe de la 36.220 de euro. Dar ce are de oferit la acest pret?
Gata cu combustia interna, acum un hibrid
Peugeot 3008 nu mai ofera un motor cu combustie interna. De acum inainte, producatorul va oferi doar motorizari hibride sau electrice pe SUV-ul sau. Dintre cele patru motorizari oferite, singura disponibila pentru mai putin de 40.000 de euro este Hybrid 48 V cu 136 CP la 5.500 rpm, care este si singura care ofera hibridizare simpla, fara reincarcare.
Cu acest motor, Peugeot 3008 este mai mult confortabil decat agil pe sosea. In curbe, poate fi chiar putin lenes. Cu toate acestea, sasiul este inca dinamic. Iar in ceea ce priveste confortul, acesta este mai bun decat cel al generatiei anterioare. Suspensia este supla, iar tinuta de drum si echilibrul sunt bune.
In plus, este destul de sobru, cu un consum de combustibil de 7 litri la 100 km. Ca urmare, cu rezervorul sau de 55 de litri, poti parcurge aproape 800 de kilometri. In oras, poate functiona chiar si cu energie 100% electrica. Combinat cu cutia de viteze automata e-DCS6, care este foarte discreta, lina si delicata, este un adevarat deliciu.
Pe de alta parte, cu emisii de C02 masurate la 123 g/km, Peugeot 3008 nu scapa de malus. O suma suplimentara de 170 de euro va trebui adaugata la cei 36 220 de euro pretinsi pentru model.
Stil fara compromisuri pentru Peugeot 3008 entry-level
Pe Peugeot 3008 sunt oferite doua finisaje: Allure si GT. Constructorul si-a simplificat si mai mult gama. Versiunea entry-level este Allure. Cu toate acestea, este aproape in intregime entry-level doar cu numele. Incepand cu jantele BREDA BREDA de 19 inch in doua tonuri, lustruite cu diamante, de culoare Orbital Black, cu vopsea lucioasa, care sunt foarte atractive. Este rar ca modelele entry-level sa ofere jante atat de sofisticate. De fapt, acestea sunt aceleasi cu cele gasite pe nivelul de echipare GT, care vine cu acelasi motor.
In ceea ce priveste liniile, modelul entry-level pastreaza, de asemenea, acelasi aspect ca modelul varf de gama, cu stilul sau acum asemanator unui coupé. Principala schimbare la exterior este designul luminilor fata, care nu mai preiau „gheara” prezenta pe grila radiatorului. Nici acoperisul negru, in favoarea unei caroserii bicolore. De fapt, vopseaua metalizata Obsession Blue este inclusa standard. Daca nu va place, va trebui sa scormoniti adanc in portofel, deoarece orice alta culoare va adauga inca 1.200 de euro la pret.
La interior, masina este finisata in stofa, dar aceasta este utilizata aproape peste tot pe plansa de bord si consola centrala. Desi beneficiem si de Peugeot i-Cockpit, nu avem dreptul la ecranul curbat de 21 de inci pe aceasta versiune entry-level. In schimb, exista doua ecrane digitale combinate, fiecare masurand 10 inci.
In general, pentru un model entry-level, Peugeot 3008 ofera mai degraba un finisaj mid-range. Foarte atractiv, SUV-ul nu va trece neobservat, chiar si in aceasta versiune Allure!