Porsche

Porsche 718 Boxster electric: iata cum intentioneaza marca sa faca din el o „masina sport adevarata”

In timp ce Porsche isi revizuieste planurile de electrificare a gamei sale, lansarea unui 718 alimentat cu baterii este inca in discutii. Cu acest viitor model, marca germana promite chiar sa inoveze prin integrarea tehnologiilor de curse pentru a face din el o adevarata masina sport.

Un Porsche 718 electric pentru anul viitor?

Fabricarea de masini sport a fost intotdeauna in ADN-ul Porsche. In timp ce Taycan este considerat mai degraba o berlina de familie mare, cu exceptia poate a versiunii sale extreme GT Turbo, unele modele sunt concepute pentru a oferi senzatii tari. Acesta este cazul modelului 718. Asa se face ca o versiune 100% electrica este in prezent in curs de dezvoltare. Un vehicul care promite „senzatii reale de masina sport”.

Variantele 718 Boxster si Cayman electric vor fi fabricate la uzina din Zuffenhausen. Boxster urmeaza sa fie pus in vanzare in 2025. Cu toate acestea, marca si-a amanat recent planurile de electrificare. Zvonurile sugereaza ca modelul electric ar putea fi amanat. In acelasi timp, ciclul de viata al versiunilor cu combustie interna ar fi prelungit.

Cu toate acestea, prototipuri au fost vazute in mod regulat in ultimele luni. Modelul 718 pare sa fie pe drumul cel bun pentru lansarea de anul viitor, conform planului. Imaginile arata cat de apropiat va fi designul modelului de cel al versiunii cu motor termic. Aceleasi dimensiuni, acelasi stil, aceeasi filosofie.

O platforma noua cu o caracteristica surprinzatoare

Cu toate acestea, Porsche 718 electric se va baza pe o noua platforma conceputa special pentru a face din el o „adevarata masina sport electrica”. O arhitectura dezvaluita pentru prima data in 2021 cu conceptul Mission R. Ce este special la ea? In loc sa plaseze bateriile sub podea, ca la majoritatea masinilor electrice, acestea vor fi montate intr-un pachet in spatele soferului. Acesta este locul in care este amplasat de obicei motorul cu combustie pe modelele 718 existente.

Pentru a realiza aceasta performanta tehnologica, inginerii trebuie sa reduca la minimum dimensiunea bateriei. Prin urmare, ei sunt obligati sa se concentreze pe eficienta si pe recuperarea energiei. Michael Steiner, seful departamentului de cercetare si dezvoltare de la Porsche, a explicat pentru Autocar cum procedeaza echipele sale pentru a realiza acest lucru.

El subliniaza ca „sporturile cu motor au fost intotdeauna in centrul marcii noastre”. Pentru a obtine o eficienta mai mare, Porsche s-a concentrat si pe „imbunatatirea software-ului si a franarii”. Spre deosebire de unii concurenti, modelele electrice ale Porsche, Taycan si Macan, ofera doar un control limitat asupra regenerarii. „Strategia noastra este sa nu conducem cu o singura pedala”, spune Steiner.

Si un sistem de franare eficient

El adauga ca „daca intrebati orice pilot de curse, acesta nu ar alege un sistem cu o singura pedala. In viraje, daca nu ai senzatia corecta a pedalei, nu ai incredere in stabilitatea masinii”. In opinia sa, aceasta senzatie de franare este „un element cheie in manevrabilitate”. El merge chiar mai departe, spunand ca este, de asemenea, „ceea ce face o masina superioara”.

Porsche este convins ca, in cazul unui sistem cu o singura pedala, „incepeti sa regenerati mai devreme decat ar trebui”. Decelerarea incepe inainte ca discurile de frana sa intre in actiune. Pe de alta parte, „daca ai toata franarea pe pedala de frana, atunci poti face modularea de care ai nevoie”. Si, de asemenea, „sa simti mai bine drumul”. Prin urmare, marca va opta pentru un astfel de sistem.

Pe 718 Boxster si Cayman, accentul va fi pus pe „maximizarea cantitatii de energie recuperata pentru a optimiza eficienta”. Acest lucru va permite echiparea masinilor cu baterii mai mici. Acest lucru va reduce costul vehiculului si, mai presus de toate, greutatea acestuia. El concluzioneaza spunand ca „aceasta masina, cu o directie foarte precisa si o franare excelenta, va oferi un pachet care merita asteptat”.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button