Porsche

Hypercarul electric de la Porsche: tot ce stim

O noua masina de prestigiu Porsche se afla la orizont. Aceasta va fi electrica.

Porsche se afla pe o cale constanta catre electrificarea intregii sale game. Compania a lansat Taycan in 2019, iar noul Macan EV va fi pus in vanzare in cursul acestui an. Un 718 electric este asteptat sa debuteze in 2024, iar Cayenne se va alatura vagonului EV putin mai tarziu.

Dar ceea ce ne entuziasmeaza cel mai mult este ceea ce ar putea fi in varful gamei electrice a Porsche: un nou hypercar.

Anul trecut, Porsche ne-a aratat uimitorul concept Mission X, iar o versiune de productie ar putea fi pe drum pana la sfarsitul anului 2024. Compania a ramas secretoasa cu privire la restul proiectului. Dar primele zvonuri si detalii ofera o imagine interesanta a ceea ce ar putea fi urmatorul simbol al marcii. Iata ce stim pana acum.

Porsche Mission X este un concept care a fost prezentat in 2023, in cadrul sarbatoririi celei de-a 75-a aniversari a constructorului auto. Inginerii au lucrat sub numele de cod XS23 timp de aproape un an inainte ca acesta sa fie dezvaluit.

Mission X prefigureaza cum ar putea arata un viitor hypercar complet electric al marcii. Acesta ar urma pe urmele unor modele precum 918 Spyder si Carrera GT. Mission X este inspirat de aceste icoane si de succesul Porsche pe circuit.

Cum va arata versiunea de productie?

Porsche s-a inspirat din prototipurile masinilor de curse Le Mans, cum ar fi 919 Hybrid, in special cu usile care se deschid in fata si in sus. Farurile verticale impodobesc un nas ascutit, cu prize de aer masive la baza barei de protectie care contribuie la racire si aerodinamica.

O bula de sticla acopera un habitaclu luxos, cu scaune adanci, culori contrastante, carbon expus, hamuri in sase puncte si un volan inspirat de F1. Acest cockpit de sticla formeaza o parte din spate zvelta, cu un spoiler integrat si un logo Porsche iluminat, flancat de o parte si de alta de stopuri spate elegante.

Speram ca versiunea de serie va semana foarte mult cu Mission X, dar nu stim inca cate dintre aceste elemente vor ajunge pe sosea. Randarea noastra (foto de mai sus) ofera o imagine a versiunii de productie a lui Porsche Mission X, cu multe dintre aceleasi elemente ca si conceptul, dar cu vopseaua verde Smyrna Green de la Porsche, jante aerodinamice si alte cateva atingeri subtile.

Credeti sau nu, conceptul Porsche Mission X are un motor central. Spre deosebire de alte vehicule electrice care isi plaseaza bateriile in podea, bateriile lui Mission X sunt amplasate in spatele scaunelor. Acest lucru este cunoscut sub numele de configuratie „e-core”. Porsche a ales aceasta configuratie in incercarea de a recrea dinamica de condus a unui automobil cu motor central. Nu este sigur ca aceasta configuratie va ajunge in productie.

In afara de aceasta, Porsche nu a oferit niciun detaliu cu privire la grupul motopropulsor. Conceptul Mission X avea un raport putere/greutate de un cal la 1 kg si o arhitectura de 900 de volti. Daca noul hypercar cantareste in jur de 1.680 kg, ca si 918 Spyder, ar putea, prin urmare, sa dezvolte pana la 1.700 CP. De asemenea, este de asteptat sa fie primul vehicul Porsche cu trei motoare electrice si tractiune integrala.

Cu o putere estimata la 1.700 CP, hypercarul EV al Porsche ar trebui sa fie al naibii de rapid. Taycan Turbo GT cu doua motoare va atinge 96 km/h in 2,1 secunde cu pachetul Weissach, asa ca un hypercar cu trei motoare ar putea fi chiar mai rapid. Nu este imposibil ca acesta sa fie sub 2,0 secunde.

Porsche a declarat deja ca vrea sa bata timpul de productie pe turul de circuit de la Nurburgring, ceea ce ar insemna sa depaseasca timpul de 6:30,70 al lui Mercedes-AMG One. Daca ar pune ochii pe recordul vehiculelor electrice de serie, ar trebui sa bata timpul de 7:05,29 al lui Rimac Nevera. Porsche 918 Spyder a parcurs un tur de circuit pe Nurburgring in 6:57.00.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button