Diverse

Piata auto din Europa se va schimba fundamental

...dar cu ce pret ?

Piata auto din Europa se va schimba fundamental. Dar cu ce pret ?

Marea Britanie a anuntat deja ca din 2030 vor fi interzise masinile cu motor pe benzina si motorina; Comisia Europeana a prezentat recent un plan ambitios pentru “inverzirea” transporturilor la preturi abordabile.

Dar care sunt sansele ca aceste idei chiar sa poata fi aplicate, in conditiile in care autovehiculele electrice sunt inca extrem de scumpe, mai ales pentru romani. Si nu numai pentru ei.

Un recent sondaj de opinie, realizat in tarile Uniunii Europene, arata ca 62 la suta dintre soferi considera ca autoturismele electrice sunt prea scumpe, comparativ cu cele traditionale. Europenii vor sa faca tranzitia spre transportul verde dar ii descurajeaza preturile.

49 la suta dintre ei, potrivit aceluiasi sondaj si-ar cumpara un autovehicul electric cu conditia ca preturile sa scada.

Ambitiile Uniunii Europene

Comisia Europeana vrea o transformare fundamentala a transporturilor; in decembrie a prezentat Planul pentru o mobilitate verde, inteligenta si la preturi abordabile.

Newsin.ro a sintetizat ideile din aceasta strategie legata de viitorul autoturismelor. Astfel, pana in 2030, cel putin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi in exploatare pe drumurile europene. Iar pana in 2050, aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele si vehiculele grele noi vor avea emisii zero.

Pentru ca transportul sa devina sustenabil, Comisia si-a propus instalarea a 3 milioane de puncte publice de incarcare pana in 2030.

E nevoie de stimulente din partea guvernelor, altfel piata auto va fi prea scumpa pentru cumparatorul de rand

Multi experti cred ca ambitiile Bruxelles-ului de combatere a poluarii rezultate din transportul auto sunt prea costisitoare pentru omul de rand, in conditiile in care masinile electrice sunt la preturi intangibile pentru multi europeni.

Asociatia Europeana a Organizatiilor pentru Protectia Consumatorilor – BEUC – recomanda guvernelor nationale sa ofere stimulente oamenilor pentru a trece la autovehicule cu emisii zero sau foarte scazute. De exemplu, BEUC sugereaza ca guvernele sa garanteze credite cu dobanda zero pentru achizitionarea de masini electrice.

Astfel, consumatorii cu venituri mici sa isi poata cumpara o masina nepoluanta. In plus, e nevoie de stimulente si pentru cei care, de exemplu, aleg sa-si cumpere o bicicleta, pentru a renunta la masina pe distante scurte.

La achizitionarea unei biciclete, se pot opera reduceri mari de pret, ca parte a masurilor de incurajare a transportului nepoluant. Italia si Portugalia aplica deja astfel de stimulente.

Majoritatea constructorilor auto au ca prioritate productia de masini electrice. Totusi, vanzarile per ansamblu, atat in Europa, cat si peste Ocean, raman modeste intrucat pentru multe persoane pretul unui asemenea autoturism e prea mare.

Asta desi preturile bateriilor sunt in continua scadere, iar masinile electrice incep sa vina si in variante mai accesibile. BMW, de exemplu, a anuntat ca isi va dubla vanzarile de vehicule pur electrice; vor fi lansate noi modele pentru a atinge obiectivele de emisii scazute si pentru a ajunge din urma liderul pietei, Tesla.

Fata de anul trecut, BMW vrea sa inregistreze o crestere cu 50 la suta a vanzarilor de vehicule electrificate.

La nivel european, vanzarile de masini electrice au reprezentat, in primul trimestru al anului trecut, 6,8 la suta din totalul vanzarilor de autoturisme, in crestere de 2,5 procente comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close