Dacă ați citit și alte articole de pe blog, probabil v-ați dat seama că scriem preponderent despre mașini și tot ce ține de domeniul auto.
Articolul de astăzi dorim să-l facem mai special. Este dedicat situațiilor de accident cu implicarea motocicletelor. Fie că sunteți un șofer începător, fie sunteți mai experimentați, motocicliștii sunt participanți la trafic.
Accidentele cu implicarea motocicletelor sunt ceva mai diferite. De multe ori, consecințele și pagubele unor astfel de accidente sunt mult mai grave. Nu este o regulă generală, dar se întâmplă frecvent.
Situații periculoase pe două roți
Conducerea unei motociclete este o modalitate interesantă de a vă deplasa. O alegeți fie pentru plăcere, fie pentru transport uzual.
Cu toate acestea, este bine cunoscut faptul că motocicletele sunt periculoase. De multe ori din cauza neglijenței sau neatenției altor șoferi.
Indiferent cât de vigilent și de defensiv este un șofer de motocicletă, va fi întotdeauna expus riscului unui accident cauzat de ceilalți participanți. Rezultatele sunt de obicei mai proaste pentru oamenii de pe motocicletă decât pentru cei din cealaltă mașină sau camion.
În urma unui accident, va trebui să vă concentrați asupra recuperării după traume. În același timp, veți depune o cerere de asigurare. Veți lucra la obținerea despăgubirilor pentru accidentul dvs. de motocicletă, un proces care poate fi șocant de frustrant.
Lucrul cu un avocat cu experiență este, de obicei, cel mai bun pariu pentru a vă asigura că aveți sprijinul necesar pentru a lucra la o soluționare care funcționează pentru dvs., nu doar pentru compania de asigurări.
Următoarele sunt unele dintre cele mai frecvente situații care duc la accidente de motocicletă. Din moment ce nu există două accidente similare, este imposibil să acoperiți toate scenariile și cauzele posibile.
Aruncați o privire la aceste exemple și păstrați-le în minte pe parcursul călătoriilor dvs. Acestea pot servi drept avertisment cu privire la amenințarea unui accident și vă pot ajuta să călătoriți în alte zile.
Punctele oarbe
Motocicletele ocupă mult mai puțin spațiu vizual. Înseamnă că sunt mai ușor de pierdut într-un punct mort. Șoferii experimentați și cei care caută motociclete știu să ia un moment suplimentar pentru a fi siguri că nu există o motocicletă pe care să o fi pierdut pur și simplu în prima lor privire.
Totuși, mulți șoferi tind să fie distrași, fie nu se gândesc la această considerație suplimentară atunci când iau o cotitură sau schimbă banda.
Acest lucru poate face ca un motociclist să se abată și să se prăbușească sau poate duce la contactul direct al vehiculului cu motocicleta.
Mulți nu se „obosesc” să semnalizeze
Un număr frustrant de șoferi care circulă pe drum în fiecare zi își tratează semnalizatoarele ca și cum ar fi opționale. Uită că sunt obligați din punct de vedere legal – și dintr-un motiv întemeiat.
Atunci când șoferii efectuează schimbări sau viraje nesemnalizate de bandă, toți ceilalți de pe drum trebuie să reacționeze la această decizie cu un preaviz scurt. Acest lucru poate fi deosebit de periculos pentru o motocicletă (valabil pentru toți participanții la trafic).
Șoferii care efectuează schimbări de bandă fără a semnaliza sau care fac manevre bruște pot fi periculoși pentru persoanele din vehiculele cu pasageri. Din moment ce o motocicletă are puțină protecție sau deloc, pentru șofer, aceste tipuri de coliziuni pot fi catastrofale.
Conducere sub influența alcoolului
Luarea deciziei de a urca la volanul unui vehicul după ce ați băut alcool sau după ce ați consumat alte substanțe care modifică mintea este imprudentă. Plus că este și periculoasă pentru toată lumea de pe drum.
Când cineva este în stare de ebrietate, timpul său de reacție încetinește. Conștientizarea este limitată, iar abilitățile motorii sunt foarte afectate. Este posibil să apară probleme de concentrare în mod eficient asupra mediului înconjurător.
Deși acest lucru este periculos pentru toate vehiculele de pe drum, poate fi și mai periculos pentru o motocicletă. Un asemenea vehicul ocupă mult mai puțin spațiu vizual în zona periferică deja afectată a șoferului beat.
Frânele bruște și violente
Unul dintre rezultatele comune ale conducerii distrase este oprirea scurtă pentru a evita un accident din față.
Atunci când un șofer se apasă la propriu în frâne, aceasta provoacă o reacție în lanț a mașinilor din spate. Această reacție pentru a se opri rapid poate provoca un accident cu mai multe mașini.
Cu toate acestea, poate provoca un șofer din spate să tragă de volan spre marginea drumului sau spre o bandă diferită pentru a evita un accident. Manevra, fiind violentă, poate duce la lovirea unei motociclete pe care nu și-au dat seama că se află în locul în care se îndreptau.
Eșecul la randament
Atunci când cineva alege să ignore un semnal de cedare sau stop, nu își acordă suficient timp pentru a se asigura că nu există vehicule care circulă cu dreptul de trecere. Moment care crește riscul de intra în coliziune cu alt participant.
Unii șoferi pot arunca o privire rapidă în ambele direcții înainte de a trece de un indicator de stop. Aceiași situație este aplicabilă pentru a lua dreapta pe roșu când există semaforul auxiliar cu verde intermitent. Însă, această grabă îi poate determina să rateze motocicleta care vine în direcția lor.
Atunci când un vehicul iese dintr-un drum lateral în fața unei motociclete, poate provoca un accident lateral. Îl trimite pe motociclist zburând peste vehicul și derapând pe drum. Șoferul de pe motocicletă se poate izbi de orice obstacole suplimentare, provocându-i răni grave.
Virajele la stânga
Atunci când un șofer intră într-o intersecție și intenționează să ia un viraj la stânga pe o bandă de circulație, este responsabilitatea lui să se asigure că este în măsură legală să continue. Trebuie să se asigure că nu sunt șoferi care vin spre ei din direcția opusă.
Datorită mai multor factori, este mai ușor să pierdeți din vedere o motocicletă care se apropie în comparație cu un vehicul de pasageri sau camion. Înseamnă că, oamenii sunt mai predispuși să se deplaseze accidental în calea unui motociclist care se apropie, provocând o coliziune.
Șoferi fără experiență
Pe măsură ce acumulăm experiență cu conducerea, avem tendința de a uita cât de copleșitor a fost când am început.
Ceea ce pare acum „a doua natură” pentru mulți șoferi este, de fapt, o colecție copleșitoare și consumatoare de sarcini cuprinse în multe cerințe diferite. Experiența se adună în timp, chiar dacă nu ne amintim de multe evenimente.
Șoferii neexperimentați pot fi prea atenți la a păstra benzile de circulație. Nu este un lucru rău, dar pot ușor ignora ceilalți participanți la trafic. În special, pot uita că motociclete tot pot fi întâlnite în trafic.
Prin urmare, pot face o manevră periculoasă fără să-și dea seama de eroarea lor. În acest context, indiferent că sunteți pe două roți sau pe patru, uneori este bine să conduceți defensiv.
Conducere neatentă
De fiecare dată când cineva cedează tentației de a se uita la telefonul său după ce îl aude vibrând sau cântând în timp ce conduce, se pune pe sine și pe toți ceilalți participanți în pericol.
Oamenii ar putea crede că se pot baza pe vederea lor periferică pentru a-i alerta cu privire la orice pericole viitoare în timp ce răspund la un text sau citesc un e-mail, dar acest lucru este rar.
Nu poți face multitasking la volan oricât de experimentat ai fi.
În schimb, privitul unui ecran poate duce la nenumărate feluri de accidente. Mai ales, dacă o motocicletă se află în apropiere și șoferul nu o observă pe măsură ce se angajează la o manevră. Poate fi una elementară ca schimbarea benzii sau virajul într-o intersecție. Riscul de accident nu se reduce în nicio situație.
Gând final
Conducerea unui autovehicul presupune multă atenție și cunoștințe despre circulația pe drumurile publice.
Motocicleta este un autovehicul care are același drept să se afle pe drumurile publice ca mașina. Indiferent dacă conduceți pe două roți sau pe patru, respectul reciproc ne poate scuti de multe evenimente neplăcute.