Grupul japonez lucreaza la noi tehnologii de baterii care ii vor permite, intr-o prima faza, sa atinga o autonomie de 800, apoi 1.000 si chiar 1.200 km! Toyota spera, de asemenea, sa reduca costurile de productie cu pana la 40%.
Toyota, regele hibrizilor, a trecut recent la un model complet electric cu bZ4X. Din nefericire pentru gigantul japonez, SUV-ul lor nu este chiar in varful clasei sale… Pentru a-si imbunatati gama de vehicule cu baterii, producatorul a elaborat o foaie de parcurs care se intinde din 2026 pana in 2028. Si cel putin putem spune ca atat Toyota, cat si Lexus au ambitii mari!
Contents
800 km de autonomie incepand din 2026
Grupul japonez lucreaza in prezent la 3 noi tehnologii, printre care si celebrele baterii solide. Toate acestea vor oferi modelului Toyota electrica o autonomie mai mare, o incarcare mai rapida si costuri mai mici. Prima dintre aceste tehnologii ar trebui sa echipeze vehiculele electrice ale grupului incepand cu 2026. Ea va reduce costurile cu 20% fata de actualul bZ4X, care porneste in prezent de la 55.000 de euro in Franta. De asemenea, masinile echipate cu bateriile sale vor avea nevoie de doar 20 de minute pentru a trece de la 10 la 80% din nivelul bateriei. Dar cel mai important lucru este ca autonomia lor ar trebui sa depaseasca 800 km!
Cu 40% mai ieftine intre 2026 si 2027
Intre 2026 si 2027, Toyota va oferi noi masini electrice cu o autonomie cu 20% mai mare decat cea a modelului bZ4X, care in prezent are o autonomie maxima de 503 km. Cu alte cuvinte, o autonomie maxima de peste 600 km. Dar obiectivul producatorului nu este de a merge mai departe cu aceasta tehnologie. Scopul sau principal este de a oferi vehicule mai accesibile datorita acestor noi baterii. Marca anunta o reducere a costurilor cu 40% fata de actualul SUV. Acest lucru ar putea insemna, potential, un vehicul electric care sa coste in jur de 30.000 de euro.
1.000 sau chiar 1.200 km de autonomie intre 2027 si 2028
Toyota doreste, de asemenea, sa continue dezvoltarea acestor noi baterii. Intre 2027 si 2028, producatorul va oferi un automobil electric cu o autonomie de peste 1.000 km, care va fi si mai usor si cu 10% mai ieftin de produs. In acelasi timp, vor sosi, in sfarsit, celebrele baterii solide. Acestea ar trebui sa permita Toyota sa ofere masini electrice cu o autonomie de pana la 1.200 km, nivelul bateriei crescand de la 10% la 80% in doar 10 minute!
Ca cineva care a avut privilegiul de a experimenta evoluția fascinantă a vehiculelor electrice Toyota, pot spune că saltul către o autonomie de peste 800 km a fost un moment transformativ. Acest progres nu a marcat doar un punct de cotitură pentru industria auto, ci a redefinit modul în care percepem vehiculele electrice ca pe o opțiune viabilă și accesibilă. Reducerea semnificativă a costurilor de producție a făcut ca mașinile electrice să devină mult mai accesibile pentru publicul larg, îmbunătățindu-se astfel calitatea vieții prin eliminarea anxietății legate de autonomie sau costuri. Această inovație are un impact profund asupra modului nostru de transport, făcând călătoriile mai sustenabile și economisind considerabil resurse financiare, fapt care reflectă modul în care tehnologia poate influența pozitiv aspecte esențiale ale vieții cotidiene.