Aston Martin a prezentat noul DB12 Volante
Dupa lansarea modelului DB12 Coupé, Aston Martin prezinta versiunea cabriolet a noului sau GT luxos si sportiv. Faptul ca acoperisul a fost indepartat nu ii diminueaza in niciun fel farmecul.
In urma cu cateva saptamani, Aston Martin a ridicat valul de pe DB12 Coupé. Inlocuind DB11, acesta preia rolul frumosului GT 2+2 pentru a concura cu Ferrari Roma, Maserati GranTurismo si Bentley Continental GT pe piata masinilor de exceptie. De data aceasta, marca din Gaydon prezinta DB12 Volante, o versiune decapotabila a coupé-ului. Aceasta este orice, dar nu este o surpriza, iar fanii acestor frumoase masini sport britanice nu se vor plange probabil de lipsa de noutati fata de vechiul DB11 Volante.
Partea frontala este la fel de expresiva ca intotdeauna, iar profilul este perfect adaptat la eliminarea acoperisului. La fel ca DB11 Volante, are un soft top care poate fi deschis in 14 secunde si inchis din nou in 16 secunde, datorita unui mecanism electric care functioneaza la viteze de pana la 50 km/h. Aceasta este o modalitate practica de a te pune la adapost in cazul unei ploi torentiale neasteptate, fara a fi nevoie sa te opresti complet. Potrivit Aston Martin, capota are opt straturi de izolatie pentru a minimiza zgomotul aerodinamic si alte neplaceri externe in timpul conducerii in pozitie inchisa. Interiorul a fost modernizat si frumos finisat, iar tabloul de bord este identic cu cel al modelului DB12 Coupé. De asemenea, la atelierul Q va fi posibila personalizarea masinii pana la cel mai mic detaliu. Portbagajul se mandreste cu un volum de 292 de litri.
Tot 680 CP
In timp ce precedentul DB11 Volante avea un V8 de sorginte AMG care producea 510 CP, noul DB12 Volante foloseste acelasi bloc in versiunea recent introdusa pe coupé. Acesta dezvolta 680 CP si un cuplu de 800 Nm (cuplat la o cutie de viteze automata cu opt trepte), suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h in 3,7 secunde, cu doar o zecime mai rapid decat coupé-ul (cantareste tot 1.796 kg in stare uscata). De asemenea, si-a imbunatatit eficienta dinamica datorita unei cresteri de 3,7% a rigiditatii torsionale si a unei punti fata cu 140% mai ferma. In ceea ce priveste pretul, acesta il va depasi pe cel al coupé-ului. Asadar, putem deja sa ne bazam pe o suma de peste 230.000 de euro.