Auto NewsRenault

PSA, Renault extinde sistarea temporară a producției în China

PARIS – Grupul Renault și PSA au extins suspendarea activităților industriale din China până în martie. În principal din cauza efectelor focarului de coronavirus.

Cei doi producători auto au hub-uri de producție în orașul Wuhan și provincia Hubei, unde focarul este centrat.

Wuhan, cu o populație de 11 milioane de locuitori, a fost practic închis de autoritățile chineze. O măsură în efortul de a menține răspândirea virusului. Alți producători auto, inclusiv Nissan și Honda, au anunțat că fabricile lor din zonă vor rămâne închise.

O purtătoare de cuvânt a Grupului PSA a spus că a fost responsabilitatea autorităților din China să decidă când se va relua producția.

În acest moment, fabrica din Wuhan, în care funcționează PSA cu Dongfeng Motor, este programată să se redeschidă pe 12 martie. Grupul și-a evacuat lucrătorii francezi în ianuarie.

Fabrica Renault din Wuhan, pe care o operează cu Dongfeng într-o asociere comună, va fi închisă până pe 10 martie, a declarat o purtătoare de cuvânt.

Renault monitorizează îndeaproape situația și aplică cu strictețe toate măsurile decise de autoritățile locale și OMS, a spus ea, referindu-se la Organizația Mondială a Sănătății.

Fabrica Grupului Renault din Busan, Coreea de Sud, care produce autoturisme vândute de Renault-Samsung Motors, a fost închisă de la începutul lunii februarie până pe 17 februarie ca o precauție împotriva virusului.

Posibil impact asupra lanțului de aprovizionare

Oprirea producției în China ar putea avea un impact încă necunoscut asupra fabricilor Renault din întreaga lume.

„Nu putem restrânge impactul acestei crize la o zonă geografică specifică, deoarece toate uzinele noastre folosesc componente din China”, a spus ea. Complexitatea lanțurilor de aprovizionare și incertitudinea cu privire la evoluția măsurilor restrictive din China nu permite oferirea unei previziuni exacte a impactului.

Renault a fost pregătit pentru acest nivel de criză. A colaborat cu furnizori și companii de transport pentru planurile de urgență.

În acest moment, operațiunile PSA în Europa nu sunt afectate de deficiențe de piese, a spus purtătorul de cuvânt. „Nu există niciun impact semnificativ asupra rezultatelor grupului în această etapă”, a spus ea.

Compania comună a PSA cu Dongfeng Motor, numită DPCA, are două fabrici de asamblare în China. La Wuhan și Chengdu. Uzinele produc modele Peugeot și Citroen pentru piețele din China și alte piețe asiatice.

De asemenea, produc motoare și transmisii la o fabrică din Xiangyang. O parte din producție este exportată în Europa. Există centre de cercetare și dezvoltare în Wuhan și Shanghai.

Changan Automobile

O a doua companie, cu Changan Automobile este cunoscută sub numele de CAPSA. Aceasta construiește și vinde modele DS, fiind în proces de dizolvare. Există o fabrică de asamblare, o fabrică de componente și un centru de cercetare și dezvoltare. Sunt amplasate în orașul Shenzhen din sud-estul Chinei.

Vânzările grupului PSA în China au scăzut cu 55 la sută în 2019, la 117.084 de vehicule, o scădere accentuată din vânzările de peste 700.000 în 2014. Producătorul auto a prezentat un plan de schimbare în China în septembrie anul trecut, care solicită rentabilitate până în 2021 și creșterea volumelor până la 400.000 până în 2025.

Grupul comun a companiei Renault cu Dongfeng, numită DRAC, face SUV-urile Renault Captur, Kadjar și Koleos, precum și motoarele electrice.

Producătorul auto are o fabrică comună separată cu Jinbei Brilliance care produce SUV-uri și microbuze, într-o fabrică din Shenyang, nordul Chinei. O a treia operațiune numită EGT-NEV face minicarul electric din orașul K-ZE din Shiyan, la vest de Wuhan.

Vânzările din China, anul trecut, din cele trei asocieri în paricipație ale Renault au fost de 179.571, cu o scădere de 17% față de 2018.

Info

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close