Auto NewsDaimlerMercedes

Daimler se pregătește pentru costuri mai mari cu motoarele diesel de la Mercedes

Daimler a avertizat cu privire la o nouă criză auto legată de motoarele diesel Mercedes-Benz în Germania, sporind provizioanele pentru costurile legale și de reglementare care deja au afectat profitul de anul trecut.

Se anunță ani complicați pentru producătorul de automobile din Germania

„Câinele de pază” al industriei auto germane, KBA, este în măsură să declare că și alte vehicule fabricate de marca de lux au fost „echipate cu dispozitive de înfrângere impermeabile”, au declarat cei de la Daimler vineri, în raportul lor anual, referindu-se la software-ul interzis conceput pentru a ocoli testele de emisii.

Conform raportului, Daimler a oprit temporar livrarea și înregistrarea unor modele. S-au sporit provizioanele totale la 30,7 miliarde de euro, de la 23 de miliarde de euro. Datoriile potențiale și costurile de reglementare sunt mai mult decât duble, la 4,9 miliarde de euro.

Daimler a spus că respectarea regulilor de emisii mai stricte în unele țări va fi dificilă.

Mișcarea producătorului auto indică probleme pentru mașinile sale diesel.

Daimler a câștigat masiv în 2019, reducând plata către investitori la cel mai mic nivel de la criza financiară. Concernul german a acuzat o amendă de 870 de milioane de euro de la procurorii germani.

Mai mult, grupul s-a legat și de costurile privind reducerea emisiilor de la autovehiculele diesel. Pedeapsa a coincis cu cheltuielile record pentru a-și spori linia de mașini electrice și a extinde operațiunile software.

Daimler pune deoparte 2 miliarde de euro pentru costurile de restructurare.

Sancțiuni pentru emisii CO2

CEO-ul Ola Kallenius a recunoscut că îndeplinirea obiectivelor europene privind emisiile va fi o provocare. Consumatorii ar putea să nu renunțe suficient de rapid la alegerea motoarelor cu ardere.

În conformitate cu regulile blocului comunitar, producătorilor auto li se vor aplica amenzi. Se va ține cont de media totală a vehiculelor care depășesc un anumit nivel de emisii CO2.

Mercedes oferă modele pe benzină și diesel, pe lângă cele cu baterii. Compania intenționează să utilizeze așa-numitele stimulente super credit pentru modelele electrice și hibride plug-in pentru a-și reduce media.

Consiliul de supraveghere al Daimler a creat un comitet special. Acesta este format din șase membri care se vor concentra pe chestiuni juridice. Măsura vine „pe fundalul complexității procedurilor legate de emisii și antimonopol”.

Normele europene dau peste cap calculele concernului german

Producătorul auto s-ar putea confrunta cu un total de peste 1,5 miliarde de euro în cuantum de amenzi. Acestea vor fi acordate în 2020 și 2021 ca urmare a încălcării limitelor europene de CO2.

Pentru a evita amenzile, vânzările de vehicule electrice trebuie să reprezinte aproximativ 10% din livrări. Spre comparație, anul trecut vânzările au fost de aproximativ 2,8%.

Emisiile medii ale flotei companiei în Europa au fost de 137 de grame în 2019. Daimler trebuie să reducă această cifră la 103 g/km până în 2021. Măsura face parte din obiectivul UE de a reduce emisiile din flota auto europeană la 95 g/km.

Potrivit unui raport al PA Consulting, se estimează că emisiile pentru 2021 ale producătorului auto vor fi de 114 g/km.

Impactul coronavirusului

De asemenea, Daimler a semnalat și o posibilă perturbare economică. Acestea poate fi cauzată de izbucnirea infecției cu coronavirus în cea mai mare piață a lor, China.

Riscurile pot afecta dezvoltarea vânzărilor de unități. Pot duce și la efecte adverse semnificative asupra producției, pieței de achiziții și lanțului de aprovizionare.

Săptămâna trecută, CEO-ul Kallenius a spus că este prea devreme pentru a cuantifica recesiunea financiară.

Info

Articole Recomandate

Back to top button
Close