Diverse

Client, 5 modalități practice de introducere a specialităților de cafea

Saltul de la o cafea obișnuită și cu care s-a învățat un client la una specială este uriaș...

Client, 5 modalități practice de introducere a specialităților de cafea. Serviți clientului dvs. un citric aromatic etiopian care a fost extras perfect.

Dar, în timp ce ia prima înghițitură, îl vedeți făcând o față ciudată. Ce a mers prost? Poate că vorbim despre un nou venit în lumea specialității de cafea. Vorbim de altă abordare în raport cu o cafea Lavazza sau cafea Illy, de exemplu.

Un client trebuie îndrumat în noua realitate a cafenelelor

În aproape toată lumea își face simțită prezența cafeneaua din al treia val. Această abordare a servirii și preparării cafelei s-a extins constant în ultimii ani.

Ar trebui să fie o bucurie că puteți face parte din această piață în creștere. Este o nișă tot mai răspândită de cafenele cu preparate de specialitate. Înseamnă, de asemenea, că ar trebui să îi prezentați unui client acest tip cu totul nou de cafea.

Acestea fiind spuse, pregătiți-vă să învățați din experiența altor temerari din această industrie a ospitalității! Iată care sunt cele cinci sfaturi practice. În acest mod puteți ajuta clienții să dezvolte un gust pentru specialitățile de cafea.

1. Începeți cu o cafea ce are o aciditate scăzută

Saltul de la o cafea obișnuită și cu care s-a învățat un client la una specială este uriaș. Care e cea mai mare diferență? Aciditatea crescută a acestor noi preparate din cafenea.

Într-adevăr, pentru cei care sunt îndrăgostiți de o specialitate de cafea, aciditatea nu reprezintă o problemă. Cu toate acestea, pentru cei care nu sunt obișnuiți, poate fi o senzație ușor neplăcută.

Sunt destule produse care pot fi prea mult pentru cineva care nu este obișnuit cu specialitatea respectivă. Abordați un client cu o băutură care este mai ușor de „digerat”.

De exemplu, un dulce brazilian natural sau cu note de alune și ciocolată. Va fi mai familiar pentru oaspetele dvs. Pe de altă parte, oferă o nouă experiență de gust. Aceasta este mai complexă și reprezintă un prim pas în înțelegerea acestei noi „culturi”.

2. Spuneți povestea specialităților de cafea

Poate că activați într-o cafenea care a adoptat o cultură nouă pentru cafeaua specializată. Sau pur și simplu aveți parte de oaspeți care experimentează pentru prima dată un asemenea produs.

Indiferent care ar fi situația, așteptările unui client contează foarte mult. Ce prezentați ca fiind o „cafea neagră” poate fi foarte diferit de ce cred ei că e o cafea neagră. În aceste condiții, asigurați-vă că spuneți povestea produsului care urmează a fi consumat.

Explicați ce este diferit la această băutură în raport cu ceea ce erau obișnuiți până acum. De ce este pregătită astfel? Ce note ați prezentat? Ce va gusta clientul?

Prezentați această cafea ca un bucătar care își prezintă mâncarea în fața juriului unui concurs culinar. În acest mod veți ajuta invitatul dvs. să înțeleagă ce urmează să guste.

Va fi mai interesant pentru ei atunci când recunosc aromele pe care le-ați descris.

3. Cereți părerea unui client în legătură cu specialitățile de cafea

Este important nu doar să prezentăm specialitatea de cafea, ci și să ascultăm gândurile oaspeților noștri. Desigur, acest lucru este valabil pentru orice oferiți în cafeneaua dvs.

Cu toate acestea, este mai important ca niciodată să întrebați atunci când clientul încearcă ceva nou. Este posibil să nu fi avut niciodată o experiență asemănătoare până la acel moment.

Întrebarea în legătură cu experiența lor nu numai că vă oferă un feedback valoros. Pe de altă parte, îi face să se simtă bineveniți și susținuți în ceea ce privește opinia lor. Pe rând, acest lucru face ca experiența cafelei să fie și mai dulce.

4. Respectați părerea oaspeților

Din experiența noastră, dacă totul este făcut bine, majoritatea oamenilor se bucură de cafeaua lor. Cu toate acestea, vor exista momente în care oaspetele dvs. să nu urmeze acest tipic.

De exemplu, se poate simți blazat sau chiar să adopte o atitudine negativă în acest sens. Pentru o astfel de situație, amintiți-vă că nu este vorba doar despre cafea. Este vorba despre întreaga experiență a unui client cu produsul dvs.

Mențineți o expresie pozitivă, ascultați-le părerea și aflați ce au de spus. Un barista se află acolo pentru a-i face pe oaspeții lor să se simtă fericiți și apreciați.

Chiar dacă unui client nu i-a plăcut băutura, asigurați-vă că le place vizita.

5. Oferiți cât mai multe opțiuni pentru un client

Credem cu adevărat că cea mai bună băutură pentru cineva este cea de care se bucură cel mai mult. Cu toate acestea, este sarcina noastră, ca profesioniști ai cafelei să le arătăm clienților noștri.

Atât diversitatea gusturilor, cât și a aromelor care este posibilă în nenumărate variante de băuturi. Mai mult, prin aceasta le permitem să descopere noi cafele de care se vor bucura pe mai departe.

Să spunem că oaspetele dvs. comandă întotdeauna o anumită cafea și, de fiecare dată, adaugă puțin zahăr. Cu toate acestea, un barista poate oferit un eșantion de un dulce natural de Rwanda.

Adăugând această variantă, un client poate descoperi că, de fapt, nu are nevoie de un îndulcitor. Data viitoare când va veni la cafeneaua dvs. poate va cere din nou Rwanda.

Introducerea clienților în specialitățile de cafea reprezintă o provocare. Este dificil pe piețele bine stabilizate însă este și mai greu în cazul celor emergente.

Cu toate acestea, priviți situația ca pe o oportunitate de afaceri pentru dvs. Sunteți persoana care îi încurajează pe alții să încerce specialitatea?

În aceată situație, puteți susține o nouă industrie orientată către nevoile clienților. Puteți obține satisfacția de a vedea al treilea val înflorit. Pe de altă parte, aveți și oportunitatea de a deveni un lider respectat pe noua „scenă” de cafea.

Concluzie

Sunteți o persoană pasionată de specialitățile de cafea? Doriți să împărtășiți această pasiune cu alte persoane, printre care și clienții dvs.? Recomandările din acest articol vă vor veni „mănușă” în afacerea pe care o administrați.

Să reținem mereu despre ce este vorba în specialitățile de cafea. Calitatea din ceașcă, relațiile puternice pe întregul lanț și experiență prietenoasă pentru toți cei implicați.

Atunci când veți face asta, clienții vor dezvolta un gust pentru ofertele dvs.

Back to top button
Close