Trei dintre fabricile de auto ale FCA din Italia au fost amenințate cu oprirea producției. Furnizorul MTA Advanced Automotive Solutions nu a mai putut livra piese electrice esențiale.
Autoritățile italiene au permis aprovizionarea dintr-o zonă restricționată
Cu aceeași problemă s-a confruntat și grupul PSA, în legătură cu o fabrică de autoutilitare.
Sediul central și principalul centru de producție din Codogno, la 60 km sud-est de Milano, a fost închis. Măsura restrictivă a fost luată încă de luni.
Măsura vine ca urmare a faptului că orașul a devenit centrul unui focar de coronavirus. Acesta este responsabil de 12 decese și peste 370 de cazuri confirmate de infectare.
Autoritățile italiene au ordonat fabricilor din Codogno și nouă orașe din apropiere să suspende activitățile. Se dorește contribuirea la prevenirea răspândirii virusului. Oamenii nu au voie să intre sau să părăsească orașele.
Fabricile FCA din Mirafiori, Cassino și Melfi și asocierea cu PSA vor rămâne fără piese. Renault, BMW, PSA Group și Jaguar Land Rover ar putea fi, de asemenea, afectate, a declarat furnizorul.
CEO-ul MTA, Antonio Falchetti, a declarat că FCA a obținut permisiunea de a intra în zona blocată. S-a luat în considerare amenințarea pentru producția auto.
FCA a trimis un camion de la un antreprenor din exterior pentru a colecta piesele. Reprezentantul local al guvernului italian a semnat un act în acest sens.
Un purtător de cuvânt al FCA a confirmat că a fost obținută o permisiune. Astfel, producătorul de automobile are dreptul să acceseze fabrica MTA.
FCA nu preconizează, în prezent, nicio închidere a uzinelor din Italia din cauza focarului de virus.
O purtătoare de cuvânt de la Renault a confirmat că MTA a fost un furnizor al companiei. Departamentul de aprovizionare și achiziții al producătorului auto evaluează situația.
BMW monitorizează evenimentele, nefiind întâmpinate dificultăți în găsirea pieselor necesare.
Producătorul auto solicită reînceperea activității
Falchetti a spus că a solicitat autorităților italiene permisiunea de a redeschide fabrica Codogno. Cel puțin cu 60 din cei 600 de lucrători, pentru a reporni producția. Cei 60 de lucrători locuiesc în zona restricționată.
MTA a spus că întoarcerea va avea loc pe o suprafață mare acoperită. Se vor realiza verificări zilnice privind starea de sănătate a fiecărui lucrător.
MTA s-a ocupat deja de virusul din uzina sa de producție chineză de la Shanghai. „Cunoaștem toate procedurile necesare pentru a continua să producem în siguranță totală”, a spus acesta.
Autoritățile încă evaluează solicitarea, a spus Falchetti.
Uzina Codogno de la MTA produce componente electrice de înaltă tehnologie, precum panouri de siguranțe. Conform MTA, piesele pe care le fac pentru FCA sunt unice.
Singura fabrică FCA din Europa care a fost închisă în urma focarului de coronavirus este în Serbia. Acolo, producția modelului Fiat 500L a fost oprită din cauza lipsei de piese audio din China.
Uzina este programată pentru a-și relua joi producția.