Aston Martin

In urma cu 60 de ani, Aston Martin DB5 a fost lansat intr-o oarecare indiferenta…

Dar James Bond avea sa salveze ziua pentru el si pentru producatorul sau. Si asta datorita Jaguar, fara sa vrea. O privire retrospectiva asupra unei povesti exceptionale.

In mod normal, Aston Martin DB5 nu s-ar fi bucurat de o asemenea aura. La urma urmei, a fost doar o dezvoltare ulterioara a DB4, care a aparut in 1958. Si nu una foarte vizibila. Cand DB5 a iesit pe piata, in iulie 1963, singura diferenta exterioara dintre el si DB4 Seria 5 Vantage era reprezentata de cele doua capace de rezervor. Deci, de ce sa-l redenumeasca?

Pentru ca beneficiaza de o serie de imbunatatiri. Motorul a fost imbunatatit de la 3,7 la 4,0 litri si dezvolta 282 CP, fata de 265 CP la DB4 Vantage, in timp ce un alternator inlocuieste dinamul. In habitaclu, plansa de bord a fost refacuta, echipamentele au fost imbunatatite (in special geamurile electrice) si izolarea fonica a fost imbunatatita, toate acestea ducand la o crestere a greutatii cu aproximativ 100 de kilograme. Pentru a face fata, sistemul de franare castiga un al doilea servo, in timp ce o cutie de viteze ZF cu 5 trepte este oferita rapid in standard, cu o cutie automata disponibila optional. Este bine, dar nu este suficient pentru a starni agitatie, mai ales ca puntea spate ramane iremediabil de rigida.

Vezi si:  SUV-ul celor de la Aston Martin este legat de "rugăciunea chineză"

Doar ca… Spre bucuria lui Aston, William Lyons, creatorul si directorul Jaguar, este zgarcit. Asa ca refuza sa furnizeze E-Type-uri producatorilor din saga James Bond. Acestia din urma apeleaza atunci la Aston Martin, care accepta sa ii furnizeze lui 007 masina sa. Masina a ajuns pe ecran in Goldfinger, in 1964.

In primul rand, din cauza frumusetii sale uimitoare. Apoi, pentru faimoasele sale gadgeturi. Ei bine… Nu DB5 este cel care beneficiaza de acest lucru, ci DB4, care a fost folosit pentru dezvoltarea inlocuitorului sau: Aston a refuzat sa sacrifice un nou DB5 pentru nevoile filmului. Pe de alta parte, ultimul nascut al marcii britanice apare bine in prim-planuri. Alte doua masini cu gadgeturi, false de data aceasta, vor fi folosite pentru a promova Operatiunea Thunder.

In total, DB5 a fost produs doar pentru putin peste doi ani, fiind inlocuit de DB6 la sfarsitul anului 1965. 898 de coupe-uri si 123 de decapotabile au fost produse, mai mult decat DB4 in perioade comparabile. Efectul James Bond a fost cel care, cu siguranta, i-a permis lui Aston Martin sa supravietuiasca multor crize, conferindu-i o aura la care producatorul nu ar fi putut aspira altfel… Niciodata un film nu a contribuit atat de mult la succesul unei masini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button