Nissan

Nissan Juke (2024). O restilizare la mijlocul carierei care trece (aproape) neobservata

Nissan prezinta versiunea restilizata a celei de-a doua generatii Juke. Design, dotari, conectivitate, sisteme de asistenta la condus, preturi… Iata o actualizare a modificarilor discrete aduse acestui SUV urban, care va putea fi comandat incepand cu 15 februarie 2024, urmand sa ajunga in dealeri in aprilie anul urmator.

Nissan Juke a fost lansat in octombrie 2010. Cu un stil modern si excentric, cu un design hotarat, si-a gasit imediat publicul, invadand centrele oraselor din intreaga lume. In cei noua ani de cariera, prima generatie s-a vandut in 1.500.000 de unitati, dintre care doua treimi in Europa. Cea de-a doua generatie, care va fi pusa in vanzare in septembrie 2019, calca timid pe urmele modelului original, cu o usoara diluare a stilului care a facut din el un asemenea succes, spre nemultumirea celor care i-au iubit de la inceput designul atipic. Aflat la jumatatea carierei, Juke II beneficiaza de o restilizare discret pentru a-si relansa vanzarile in scadere, inaintea sosirii celei de-a treia generatii de masini 100% electrice in 2026. In cele ce urmeaza va spunem totul despre schimbarile subtile din aceasta actualizare intermediara.

Un nou look?

Putem spune ca acest Juke restilizat joaca cartea continuitatii atunci cand vine vorba de stil. Partea frontala pastreaza acelasi aspect ca in urma cu patru ani, cu o grila trapezoidala neschimbata, o bara de protectie identica, aceleasi lumini de zi in forma de virgula inversata si faruri inconjurate de trei elemente luminoase.

Nu este nimic de semnalat nici in ceea ce priveste partea din spate, care este in continuare caracterizata de lumini amplasate sus si de un geam spate redus datorita unui hayon care, de asemenea, se ridica relativ sus. Partile laterale raman si ele asemanatoare cu Juke inainte de restilizare, la fel ca si dimensiunile, care nu s-au schimbat. Acesta are in continuare 4,21 metri lungime, 1,80 metri latime si 1,59 metri inaltime. Cu toate acestea, Nissan ofera noi jante optionale pe cele trei niveluri superioare ale gamei si introduce noi culori in catalog. Fostul Lunar White a fost inlocuit cu Pearlescent White, la fel ca si Metallic Black, care a fost inlocuit cu Kuro Black. Culoarea galbena revine, in sfarsit, in actualitate, Tonic Yellow fiind disponibila in toata gama.

Habitaclu modernizat si conectivitate imbunatatita

Modificarile sunt cel mai vizibil la interior. Juke are scaune noi acoperite cu tesatura, un torpedou mai mare (7,8 litri), un cotiera centrala asimetrica si o frana de mana electrica ca dotare standard in toata gama, eliberand spatiu intre scaunele din fata. In timp ce tabloul de bord isi pastreaza designul general, consola centrala este aproape de nerecunoscut. Cele trei guri de aerisire rotunde au fost inlocuite cu unele dreptunghiulare. Ecranul de infotainment din partea superioara a plansei de bord a fost marit de la 8 la 12,3 inci pe modelele de top de gama. Acesta ofera acum conectivitate wireless Apple CarPlay si Android Auto si poate afisa continut video de pe dispozitive conectate prin USB atunci cand masina este stationata. Ca un bonus suplimentar, recunoasterea vocala are acum capacitatea de „intelegere a limbajului natural”.

Motoare neschimbate

Nissan Juke restilizat continua sa se bazeze pe cele doua motoare deja disponibile in catalog. Motorul pe benzina 1.0 DIG-T cu trei cilindri si 114 CP este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte sau la o transmisie automata cu dublu ambreiaj DCT7 cu sapte trepte. De asemenea, a fost pastrat si grupul motopropulsor hibrid de 143 CP imprumutat de la Renault Captur E-Tech, care dispune de asemenea de o cutie de viteze multimodala cu 6 trepte si ambreiaje cu caine. Acesta cuprinde un motor termic de 94 CP ajutat de un motor electric de 36 kW (49 CP), un starter-alternator de inalta tensiune de 15 kW si o baterie de 1,2 kWh.

Preturi intre 550 si 1.550 de euro

Preturile modelului Juke restilizat au crescut cu 550 de euro la primele cinci niveluri ale gamei, in principal din cauza echiparii standard mai cuprinzatoare in materie de siguranta. Pretul de pornire pentru nivelul de echipare Acenta creste de la 24.850 de euro la 25.400 de euro cu motorul 1.0 DIG-T de 114 CP combinat cu cutia de viteze manuala. Cu toate acestea, ambele motoare sunt acum disponibile pe toate cele sase niveluri de echipare din gama, reducand pretul de pornire pentru versiunea hibrida de 143 CP la 30.700 euro, fata de 32.350 euro pentru versiunea N-Connecta. N-Sport intra in gama sub versiunea de top N-Design, care costa acum 36.650 de euro, cu 1.550 de euro mai mult decat inainte, datorita includerii pachetului Techno in echiparea standard.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button