Piața de mașini noi din Grecia scade cu aproximativ 29% față de anul anterior în 2020. Au fost vândute doar 80.977 de unități față de 114.109 în urmă cu un an în 2019.
Acesta este cel mai slab rezultat anual de la 78.873 de unități din 2016.
Toyota (-18,4%) și Peugeot (-19,4%) rămân cu ușurință cei mai populari producători de automobile din țară, cu 12,7% și respectiv 9,8%, datorită scăderilor oarecum conținute.
De fapt, primele 5 mărci sunt neschimbate față de anul trecut, Volkswagen (-27,2%) își îmbunătățește ușor cota până la 8,5%, dar Hyundai (-34%) și Opel (-31,9%) sunt în dificultate.
Mercedes (-20,3%), Nissan (-23,2%) și Renault (-24%) depășesc, de asemenea, piața în restul Top 10.
Mai jos, Jeep (+ 53,8%), Land Rover (+ 14,4%) și Tesla (+ 1000%) obține câștiguri rare. În aceeași ordine de idei:
- Porsche (-1,9%);
- Lexus (-3,3%);
- BMW (-7%);
- Mini (-8,7%).
Chiar dacă sunt în scădere, aceste mărci rezistă bine. Mai ales, dacă luăm în calcul declinul pieței auto în general.
Lideri de piață
În ceea ce privește modelul Toyota, Yaris (-35,2%) înregistrează un al 8-lea câștig anual consecutiv în Grecia. Totuși, noua generație nu a ridicat încă vânzările, deoarece placa de identificare pierde cota la 5,6%.
Lider în noiembrie și decembrie, Nissan Qashqai (-10,2%) își reduce pierderile și crește cu 5 locuri față de anul trecut. În acest fel, producătorul ajunge pe locul 2 în general cu 3,8% cota, împingând Opel Corsa (-28,2%) până la poziția 3.
Peugeot 208 (-21,9%) a crescut cu două locuri la pe poziția 4 și Renault Clio (-21,7%) cu trei până la pe locul 5. Pe locul 6 se află VW Polo (-48,3%) și Citroen C3 (-47,5%) ) ocupă locul 7.
Există trei nou-veniți în Top 10 din 2020. Toți sunt Toyota:
- C-HR (+ 4,5%);
- (+ 39,4%);
- Aygo (-10 %).
Ford Puma este cea mai reușită lansare din acest an în Grecia la numărul 24, acesta atingând punctul maxim la locul 8 în noiembrie.
Declinul pieței auto în anul 2020 a făcut ca firmele și consumatorii să-și schimbe preferințele. Iar topurile de anul trecut stau mărturie acestui fapt.
Declinul pieței auto din Grecia în 2020, cu o scădere semnificativă de 29%, ne arată cum circumstanțele economice globale și locale pot influența profund piața și preferințele consumatorilor. Observăm, totuși, că anumite mărci, precum Toyota și Peugeot, reușesc să se mențină deasupra apei datorită unor strategii solide și a unui portofoliu de produse bine poziționat. Faptul că mărci precum Tesla și Jeep au obținut câștiguri remarcabile sugerează o deschidere a pieței către inovații și soluții sustenabile, ceea ce poate indica direcția viitoarelor preferințe ale consumatorilor. Acest fenomen subliniază importanța adaptabilității și inovației în afaceri, lecții valoroase care pot fi aplicate oricărui sector în vremuri de schimbare.