Vânzările de mașini hibride complet electrice și plug-in în Europa aproape s-au triplat. Cifra acestora a ajuns la peste 1 milion de vehicule anul trecut. Reprezintă 11% din vânzările totale. Datele au fost făcute publice de asociația industrială ACEA.
Creșterea vânzărilor arată că vehiculele electrificate devin produse mai obișnuite după ani de zile de piață de nișă. Creșterea a venit într-un moment în care vânzările globale de mașini din regiune au scăzut cu aproape 24%, la 9,9 milioane, din cauza blocărilor provocate de pandemie.
Datele au arătat că vânzările de mașini hibride complet electrice și plug-in au crescut la 1.046 milioane de vehicule de la 387.808 în 2019.
Vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat la 538.772 față de 247.854 de un an mai devreme. În același timp, cererea de mașini hibride plug-in a crescut cu 262% la 507.059 de unități.
Vânzările de mașini full-hybrid au crescut cu 59% până la 1,18 milioane anul trecut, în timp ce vânzările de mașini pe benzină și motorină au scăzut cu 37%, respectiv 32%, arată datele.
Cu toate acestea, mașinile pe benzină au rămas una din preferințele auto importante în materie de mașini noi. Mașinile noi pe benzină reprezintă 48% din totalul vânzărilor din UE.
Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noi obiective stricte de emisii de carbon din UE, producătorii de automobile au beneficiat de subvenții guvernamentale pentru vehicule electrice ca parte a programelor de recuperare a pandemiei. În special, în Franța și Germania.
Aceste cifre arată că piața autovehiculelor electrice este în continuă creștere. Pentru a satisface cererea, producătorii trebuie să investească în inovație pe acest segment de nișă. Nu este exclus ca într-un viitor nu prea îndepărtat nișa de autovehicule electrice să devină segmentul dominant în lumea auto.