Producția pre-serie a mașinilor electrice mici ale Grupului VW la fabrica din Martorell, Spania, va începe în acest an, înainte ca producția în serie a modelelor Cupra Raval și VW ID.2 să debuteze în 2026. Deși Grupul respectă programul stabilit, se pare că volumul de producție a fost revizuit.
Pentru a pregăti producția de mașini electrice mici în Martorell, Seat a mutat producția modelelor cu motoare cu combustie Ibiza și Arona pe linia 3, astfel încât linia 1 să fie pregătită pentru „Mașina Urbană Electrică”. Conversia va fi finalizată în acest an, iar producția pre-serie va începe curând. Producția în serie este planificată pentru 2026, însă Seat nu oferă încă detalii precise.
O presă mai eficientă și puternică a fost deja instalată în secția de caroserie pentru noile modele, iar primul cuptor electric de uscare a vopselei din întregul Grup VW a fost pus în funcțiune. Compania a raportat, de asemenea, progrese în asamblarea bateriilor.
Seat plănuiește să dubleze numărul punctelor de încărcare în fabricile sale până în primul trimestru din 2025 și să tripleze rețeaua de încărcare din parcările fabricii Martorell la 140 de puncte de încărcare. Toți cei 450 de manageri ai Seat SA conduc acum mașini electrice, iar compania dorește să încurajeze și ceilalți angajați să adopte acest tip de vehicule. Electricitatea provine exclusiv din surse regenerabile, iar o mare centrală solară va fi pusă în funcțiune anul acesta.
Prognozele de producție pentru 2026 și 2027 au fost reduse semnificativ față de estimările inițiale, fiind acum de aproximativ 300.000 de unități pentru modelele ID.2 și Raval, iar pentru Navarra de aproximativ 235.000 de unități anual. Pe termen lung, Seat își menține obiectivul de a produce 500.000 de unități anual în Martorell și 300.000 în Navarra.
Seat și-a reafirmat angajamentul de a accelera mobilitatea electrică în Spania, unde vânzările de mașini electrice sunt semnificativ mai scăzute decât în alte piețe europene. Compania a semnat „Declarația CASA SEAT pentru Promovarea Electromobilității în Spania” împreună cu guvernul spaniol și alte instituții regionale, pentru a sprijini trecerea la vehicule electrice și infrastructura de încărcare.
Programul de subvenționare eMobility Moves III din Spania s-a încheiat la sfârșitul anului 2024, iar în prezent se lucrează la finanțarea pentru 2025.
Seat a demonstrat o abordare ambițioasă și sistematică pentru tranziția către mobilitatea electrică, ceea ce promite beneficii semnificative pe termen lung. Observând implementarea eficientă a infrastructurii de producție și încărcare, este evident că aceste ajustări vor consolida poziția Spaniei pe harta electromobilității europene. Deși reducerea volumului de producție poate părea un pas înapoi, Seat compensează prin calitatea adaptării la cerințele pieței și angajamentul față de sustenabilitate. Această viziune strategică arată că prioritizarea sustenabilității poate stimula inovarea și îmbunătăți oportunitățile economice și ecologice, oferind un model de urmat pentru alte companii care doresc să treacă la soluții mai verzi.