Maserati

Viitoarea Maserati Quattroporte se dezvaluie

Urmatoarea generatie Maserati Quattroporte va sosi in 2024. Stim deja mai multe despre el, dar alerta de spoiler: va fi oferit doar in varianta electrica.

Dupa ani de dificultati cauzate de lipsa de noi oferte, Maserati pare sa iasa in sfarsit din toropeala. Marca italiana, considerata a treia marca de masini sport dupa Ferrari si Lamborghini, fusese relegata in plan secund din cauza prioritatii acordate marcilor Jeep si Alfa Romeo in cadrul fostului grup Fiat-Chrysler. Acesta din urma se confrunta cu dificultati financiare grave. Cu toate acestea, de la fuziunea cu PSA pentru a forma noul grup Stellantis, a existat o sinergie si o mutualizare a platformelor si motoarelor. Acum ca fiecare marca a grupului are o pozitie clar definita si dispune de manageri si echipe care sa le insoteasca in tranzitie, lucrurile sunt mai simple pentru Maserati. Vizitați anvelope de iarnă.

Maserati isi ia viitorul in propriile maini

Inainte de aceasta, gama Maserati era considerata imbatranita, cu sedanurile Ghibli si Quattroporte datand din 2013. Din fericire, SUV-ul Levante, lansat in 2017, salvase vanzarile marcii. Revenirea la profitabilitate si fuziunea cu PSA confirmasera lansarea supercarului MC20 in 2020. Anul acesta, anul trecut, marca a lansat doua noi modele de succes: SUV-ul compact Grecale si, mai ales, a doua generatie a sportivului GranTurismo. Acesta a actualizat stilul predecesorului sau lansat in 2007. GranTurismo intruchipeaza perfect eleganta si rafinamentul italian al marcii Maserati. Vestea buna este ca marca a decis sa astepte pana in 2030 pentru a deveni 100% electrica. Acest lucru inseamna ca va pastra doua versiuni V6 in gama sa. Dar cum ramane cu urmatorul Quattroporte, care va sosi in 2024?

Un Quattroporte complet electric

Din pacate, spre deosebire de sora sa sportiva, acesta va fi 100% electric. Acesta va fi insarcinat sa inlocuiasca actualul Quattroporte, precum si pe Ghibli, mai scurt. Se va baza pe platforma electrica STLA Large, la fel ca si viitoarele Alfa Romeo Stelvio si Giulia electrice. Cu atat mai rau pentru sunetul cantator al motorului, dar cu atat mai bine pentru spatiul interior, care va fi mult mai bun decat cel actual. Si asta in ciuda dimensiunilor sale mai compacte. Va dispune de tehnologia 800V pentru timpi de incarcare record, cu un pachet de baterii de 92,5 kWh si, eventual, de 120 kWh in viitor. Va accepta incarcare rapida in curent continuu de pana la 270 kW. Acest lucru il plaseaza la acelasi nivel cu actualele Porsche Taycan si Audi e-tron GT. Programat sa soseasca la sfarsitul anului 2024, ar trebui sa porneasca de la peste 170.000 de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button