Cei trei mari producători de automobile din Germania au acumulat sume masive de numerar la sfârșitul anului trecut. În același timp, piața era preocupată de viitorul producătorilor de vehicule electrice.
Daimler, BMW și Volkswagen Group au generat 13,3 miliarde de euro (16,1 miliarde de dolari) din fluxul de numerar gratuit în trimestrul patru. Datele au fost estimate de analistului Bernstein Arndt Ellinghorst.
El prezice că producătorii de automobile vor juca un rol mult mai mare într-un viitor dominat de vehicule electrice decât sugerează evaluările fără precedent atribuite la Tesla și începătorii care încearcă să ia urmele lui Elon Musk.
„Analistul și investitorul auto din lumea veche nu crede în sustenabilitatea câștigurilor și fluxurilor de numerar. În același timp, investitorul în tehnologia auto nouă nu crede în capabilitățile EV/software ale producătorilor auto tradiționali”, a scris Ellinghorst într-un raport. „Credem că ambele părți se vor dovedi greșite” a mai menționat acesta.
Acțiunile Daimler au crescut până la 2% la Frankfurt. BMW și VW au tranzacționat mai puțin.
Daimler a raportat câștiguri preliminare de 6,6 miliarde de euro înainte de dobânzi și impozite pentru anul trecut. Alte 8,3 miliarde de euro din fluxuri de numerar industriale libere, ambele mai bune decât se prezoniza.
Compania va publica rezultate detaliate și îndrumări pentru tot parcursul anului pe 18 februarie.
Puterea și nevoia de adaptare
Cifrele optimiste sunt adăugate pentru a demonstra că industria auto susține o recuperare după întreruperile cauzate de criză.
Daimler, BMW și VW au beneficiat fiecare de vânzări solide în China în a doua jumătate a anului 2020. Au încheiat un an tumultuos cu o notă pozitivă.
În timp ce o penurie de semiconductori ar putea avea impact asupra rezultatelor primului trimestru, Daimler se așteaptă ca impulsul pozitiv să continue în acest an. A avertizat că perspectivele sale se bazează pe presupunerea că nu vor mai exista blocaje provocate de criză.
CEO-ul Ola Kallenius a lucrat pentru a restabili încrederea investitorilor în eforturile sale de restructurare pentru a revigora marjele stoarse la producător.
Discuțiile cu sindicatele pentru reduceri la operațiunile moștenite ale lui Daimler sunt în curs. În același timp, compania a reușit să susțină vânzări solide în ciuda pandemiei. Marca principală Mercedes-Benz menține conducerea segmentului global de mașini de lux pentru al cincilea an consecutiv.
Focalizare mai mare
Kallenius, în vârstă de 51 de ani, dorește ca Mercedes să se concentreze pe vehicule de lux mai mari. Acest segment generează randamente mai mari decât mașinile mai mici și mai accesibile.
Marca a lansat o iterație proaspătă a sedanului său emblematic Clasa S. Acest pas ar trebui să contribuie la consolidarea profiturilor în acest an. În câteva luni, va lansa EQS. Este primul Mercedes construit pe baza unei tehnologii dedicate pentru vehicule electrice.
Daimler a reușit să îndeplinească standardele de emisii mai stricte în Europa anul trecut datorită creșterii târzii a vânzărilor hibride plug-in.
Daimler și-a ridicat ghidul de profit pentru anul trecut în octombrie. Vânzările au revenit din cauza crizei dramatice a industriei declanșată de pandemie. Se aștepta ca profiturile înainte de dobânzi și impozite să se potrivească cu nivelul anului precedent, după ce au prognozat anterior o scădere.
Firma de rating Standard & Poor’s și-a ridicat perspectivele pentru Daimler la „stabile” de la „negative” la 21 ianuarie.
Au spus că se așteaptă ca grupul să beneficieze din ce în ce mai mult de „stabilizarea cererii, măsuri de eficiență a costurilor și schimbările favorabile în mixul de produse”.