De ce patinează Abreiajul
Exista mai multe motive care pot duce la patinarea ambreiajului, de aceea orice sofer trebuie sa cunoasca aceste motive pentru a gasi si cauza aparitiei problemelor.
Motivele principale ale patinarii ambreiajului
Unul dintre cele mai comune motive pentru care ambreiajul patineaza are legatura cu uzarea sau cu defectarea ferodourilor, precum si a suprafetei discului. Ca urmare a subtierii lor, ferodourile nu mai preseaza destul de puternic asupra suprafetei volantului, iar acest lucru duce in final la diverse uzuri ale ambreiajului.
Efortul de Compresie
Efortul de compresie nu mai este suficient pentru a se asigura conexiunea fixa a elementelor ambreiajului, iar acest lucru duce la alunecarea sa. Daca masina voastra are un ferodou deformat, atunci acesta va apasa neuniform pe volanta, lucru care va cauzeaza diverse probleme.
Un alt motiv pentru care ambreiajul poate patina il reprezinta uleiul pe ferodouri. Existenta uleiului pe suprafata ferodourilor conduce la reducerea duritatii acestora. Elementele de contact vor incepe sa alunece din cauza frecarii reduse.
Arcurile diafragmei
Arcurile diafragmei slabite sau deteriorate, pot duce si ele la diverse probleme. In situatia in care elasticitatea arcului a slabit, atunci presiunea exercitata pe disc de catre pedala nu va fi suficienta pentru a activa sistemul si astfel vor incepe sa apara probleme din ce in ce mai mari cu ambreiajul, acesta ajungand sa patineze.
Proasta functionare a cuplului ambreiajului poate fi un alt motiv care poate duce la patinarea acestuia. Atat cablul intins, cat si umflarea componentelor din cauciuc sau lipsa fixarii stranse a elementelor in situaita in care aveti un vehicul cu actiune hidraulica, pot duce la patinarea ambreiajului.
Efortul de Presiune
Din cauza faptului ca efortul de presiune al arcului diafragmei nu este suficient pentru a asigura un contact fix al partilor componente, ambreiajul va patina.
Un alt lucru ce poate duce la problemele pe care le poate avea un ambreiaj il reprezinta mecanismul de compensare uzat. Daca sunt probleme la senzorul arcului sau la inelul de ajustare, atunci ajustarea degajarii poate deveni imposibila.
In acest fel apare o reducere a presiunii de retinere a discului de ambreiaj si astfel ambreiajul incepe sa patineze.
Cum rezolvati problema?
Primul lucru pe care il puteti face pentru a rezolva aceasta problema este sa inlocuiti componentele sistemului cu kituri. Durata de viata a placii de presiune, dar si a arcului diafragmei, precum si a discului de ambreiaj este destul de asemanatoare.
Aceasta durata corespunde unui rulaj de 100.000-500.000 de km. Ideal ar fi sa inlocuiti toate componentele in acelasi timp, intr-un kit.
Alegeti si componentele masinii in functie de stilul vostru de condus. Pentru un sofer calm si linistit, un ambreiaj standard cu ferodouri din material compozit este alegerea cea mai buna.
Un sistem de ambreiaj special
O masina sport, pe de alta parte, ar trebui dotata cu un sistem de ambreiaj special, acesta fiind destinat sarcinilor dificile.
Nu uitati si sa verificati ajustarea corecta a jocului pedalei pentru ca un joc insuficient al pedalei impiedica dezangajarea completa a ambreiajului.
Acest lucru poate fi de cele mai multe ori si un motiv pentru care ambreiajul se supraincalzeste. Un alt aspect de urmat este sa folositi mereu lichidul recomandat de catre producator si sa nu amestecati lichide diferite.