Auto NewsHyundai

Hyundai se luptă cu riscurile de „a îmbrățișa” Apple

Se prevede o colaborare cu multe provocări și oportunități

SEOUL – SAN FRANCISCO. Directorii de la Hyundai Motor Group sunt împărțiți în legătură cu o potențială legătură cu Apple. Unii dintre ei devin îngrijorați cu privire la devenirea unui producător contractual pentru gigantul tehnologic din SUA, diminuând perspectivele unui acord echitabil.

Hyundai a declarat la începutul acestei luni că este în discuții preliminare cu Apple. Nu a oferit mai multe detalii.

Mass-media locală a declarat că, companiile discutau despre o mașină electrică și bateriile acesteia.

Hyundai și Apple au refuzat să comenteze această poveste.

Apple nu a recunoscut niciodată discuțiile cu producătorul de automobile despre construirea de vehicule. Nici nu era clar dacă astfel de discuții sunt încă active. Producătorul de iPhone insistă de obicei pe secretul strict al potențialilor săi parteneri și furnizori cu privire la planurile viitoare sau la produsele prototip.

Într-un comunicat despre profit, marți, în care a raportat cel mai bun venit trimestrial din ultimii trei ani, Hyundai nu a oferit nicio actualizare a discuțiilor cu Apple. Nici nu a indicat dacă acestea rămân active.

„Ne agonisim cum să o facem, dacă este bine să o facem sau nu”, a spus un director Hyundai conștient de discuțiile interne privind legătura cu Apple. „Nu suntem o companie care produce mașini pentru alții. Nu este ca și cum a lucra cu Apple ar produce întotdeauna rezultate excelente”.

Zvonuri care nu au fost confirmate

Se cunosc puține detalii despre discuțiile dintre cele două companii. Însă oamenii apropiați de discuții spun că opțiunile luate în considerare includ Hyundai sau Kia. Acestea acționează ca producător pentru vehiculele proiectate de Apple și vândute sub marca sa puternică, omniprezentă.

Hyundai este cunoscut în mod tradițional pentru reticența sa de a lucra cu cei din afară. Realizează motoare, transmisii și chiar propriul său oțel în cadrul lanțului său de aprovizionare integrat vertical ca al doilea conglomerat din Coreea de Sud.

Deși acțiunile Kia și Hyundai au crescut din cauza discuțiilor, există o opoziție considerabilă față de a deveni un producător de contracte cu Apple. Reticența ar putea încheia orice înțelegere cu gigantul american, au spus acești oameni.

Apple și Hyundai au început discuțiile despre un parteneriat auto în 2018. Atunci efortul Apple, cunoscut sub numele de „Project Titan”, a fost condus de Alexander Hitzinger. El este acum un executiv Volkswagen, a declarat o persoană apropiată subiectului.

Dar progresul a fost împiedicat de reticența producătorului de automobile sud-coreean de a lucra cu persoane din afară.

Aceste discuții nu au fost confirmate anterior.

„Este foarte dificil (pentru Hyundai) să se deschidă”, a spus această persoană, adăugând că, compania sud-coreeană va trebui probabil să înlocuiască unii directori. Mișcarea este necesară pentru a evita o „ciocnire culturală” în cadrul oricărui parteneriat cu Apple.

„Apple este șeful. Ei își fac marketingul, își fac produsele, își fac marca. Hyundai este și șeful. Asta nu funcționează cu adevărat”. Se va duce o luptă internă de „cine este șeful?”.

Cu toate acestea, producătorul auto are o capacitate excesivă. Fabricarea prin contract ar ajuta la asigurarea volumului constant de producție.

Foxconn

O altă persoană familiarizată cu problema a spus că Apple ar prefera să obțină componente majore ale propriului design. Cadre, caroserii, trenuri de transmisie și alte piese – dintr-o varietate de locuri. Dorește să se bazeze pe Hyundai sau Kia pentru un loc de asamblare final.

În timp ce discuțiile se află într-un stadiu incipient, grupul Hyundai a „hotărât provizoriu” că ar dori ca Kia să fie partener cu Apple, nu cu Hyundai Motor, a spus un expert din Hyundai.

„Grupul este îngrijorat de faptul că marca Hyundai va deveni doar producătorul contractual al Apple, ceea ce nu ar ajuta Hyundai în efortul său de a construi o imagine mai premium cu marca sa Genesis”, a spus insider-ul.

De asemenea, Kia se mișcă mai repede în ceea ce privește mașinile electrice. Are capacitate de producție disponibilă la fabrica sa din Georgia din S.U.A.

Un alt executiv de la Hyundai a spus: „Firmele tehnologice precum Google și Apple vor ca noi să fim ca (producătorul de telefoane contractuale) Foxconn”.

„O cooperare poate contribui inițial la creșterea imaginii de marcă a Hyundai sau Kia. Dar pe termen mediu sau lung, vom furniza doar carcase pentru mașini, iar Apple ar lua profitul”.

Cu toate acestea, există zone largi în care cele două companii ar putea beneficia reciproc. Inclusiv accesul la platforma de mașini electrice Hyundai și furnizorii săi, cum ar fi producătorii de baterii, precum și accesul la stiva și software-ul autovehiculelor Apple, a declarat Park Chul-wan, un sud-coreean expert în baterii și profesor la Universitatea Seojeong.

„Hyundai ar fi mai mult decât un Foxconn”, a spus el.

Info

Articole Recomandate

Poate sunteți interesat și de
Close
Back to top button
Close