Rezumat:
Nu este vorba doar de o restilizare, ci de o adevarata actualizare in profunzime a SUV-ului electric care a fost un mare succes in 2023 si 2024 si care are tot ce-i trebuie pentru a fi un mare succes in 2025. Interior, exterior, consum de combustibil: exista o multime de imbunatatiri pentru a incanta viitorii clienti. Sa aruncam o privire la cele mai importante caracteristici noi.
Odata cu lansarea noului Tesla Model Y in Europa, multi oameni se intreaba ce s-a schimbat cu adevarat, in afara de cateva modificari minore de stil. De fapt, Tesla a scos la bataie toate optiunile pentru a face din acest Model Y 2025 o versiune cu adevarat imbunatatita. Fie ca este vorba de exterior, unde schimbarile sunt usor vizibile, fie de interior, unde acestea sunt uneori mai subtile, sau chiar de sasiu, exista detalii de design care ar trebui sa diferentieze Model Y de restul vehiculelor electrice.
O structura imbunatatita
Tesla ii place sa inoveze atunci cand vine vorba de sasiul vehiculelor sale, in special cu introducerea celebrului Gigacasting cu ceva timp in urma. De data aceasta, pentru Model Y 2025, producatorul sustine ca sasiul include o structura mai rigida a caroseriei, precum si o geometrie si o cinetica redesenate ale suspensiei.
In plus, tehnologia de amortizare a fost, de asemenea, revizuita, imprumutand din ceea ce a fost facut pentru Model 3 actualizat. Ca intotdeauna cu Tesla, ceea ce a adus beneficii uneia dintre cele mai populare doua masini ale sale va aduce beneficii si celeilalte cat mai curand posibil.
Silentiozitate
Desi este dificil sa va formati o parere ferma pana nu conduceti masina, Model Y 2025 ar trebui sa fie silentios. In habitaclu au fost introduse noi materiale de izolare fonica, care reduc semnificativ zgomotul ambiental.
Dar, fara indoiala, sticla acustica montata acum pe fiecare suprafata a geamului este cea care va face diferenta. Tesla sustine o reducere cu 22% a zgomotului rutier, cu 20% a zgomotului de impact si cu 20% a zgomotului produs de vant. In cele din urma, sistemul de aer conditionat este, de asemenea, mai silentios si chiar mai eficient.
Interior si tehnologie upmarket
In timp ce exteriorul a fost reproiectat, interiorul modelului Y 2025 a fost, de asemenea, revizuit in profunzime. Incepand cu scaunele din fata, care au fost refacute pentru un confort si mai mare, precum si pentru a fi ventilate. Acest lucru nu este o surpriza, deoarece Model 3 restilizat a beneficiat de acest lucru atunci cand a fost lansat, dar intarzierea de 18 luni a fost acum recuperata, exact la timp pentru iarna din vara.
Habitaclul este imbracat in aluminiu si textile de top, asamblate cu o precizie si mai mare, daca este sa credem marca. Sistemul audio a fost, de asemenea, modificat pentru a oferi o experienta si mai imersiva, potrivit Tesla. Difuzoarele sunt facute complet invizibile datorita unui material textil transparent.
Modelul Y 2025 se refera la conectivitate, dar nu este clar ce inseamna asta. Tesla sustine ca ofera o performanta celulara si Wi-Fi mult mai buna, dar nu stim daca asta inseamna Wi-Fi 6, 6E sau 7, sau 5G. Cert este ca vitezele de descarcare Wi-Fi sunt cu 300% mai mari, cu o imbunatatire de 200% a razei de actiune. In retelele celulare, sunt promise descarcari cu 50% mai rapide si o raza de actiune cu 30% mai mare.
In cele din urma, atat fiabilitatea, cat si performanta cheii de pe smartphone au fost multiplicate de 10 ori, odata cu adaugarea benzii ultra-largi (UWB).
Scaune spate motorizate
Aceasta este una dintre surprizele placute care probabil nu era esentiala: scaunele din spate sunt motorizate. Mai exact, aceasta motorizare este utila pentru a readuce scaunele in pozitia lor initiala. Pana acum, era necesara rabatarea manuala a scaunelor, dar acest lucru apartine acum trecutului.
Utilitatea acestei adaugari va depinde, desigur, de obiceiurile tale, dar este o miscare inteligenta din partea Tesla pentru a distinge noul Model Y de cel vechi.
Consum redus de combustibil
O masina electrica trebuie sa se concentreze pe eficienta consumului de combustibil. In acest sens, modelul Y anterior era deja unul dintre cele mai bune din segment, dar versiunea 2025 este o adevarata lovitura pentru concurenta. Cu un consum de combustibil WLTP de 15,3 kWh/100 km (pe roti de 20 de inch), noul Model Y arata ca Tesla nu si-a jucat degetele – departe de asta.
Fiecare subsistem consumator de energie a fost refacut si au fost aduse imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste eficienta energetica. In practica, daca il comparam cu versiunea anterioara, putem observa o imbunatatire a consumului de combustibil WLTP de aproximativ 10%. Ramane de vazut cum se va traduce acest lucru in conditii reale, in special la viteze mari, dar pare promitator.
Costul suplimentar initial pentru editia limitata Launch Series nu pare cu adevarat justificat, mai ales daca este doar pentru a vedea un Model Y la sub 50 000 de euro peste cateva luni. Cea mai mare parte a vanzarilor ar trebui probabil sa inceapa in acel moment, iar editia limitata Launch Series ar trebui sa existe doar pentru a oferi un vehicul premium celor mai nerabdatori.
In orice caz, cu acest Model Y restilizat, este un pariu sigur ca Tesla nu va fi ingrijorata in 2025 de segmentul SUV-urilor electrice, unde best-seller-ul din 2023 si 2024 ar trebui sa fie inca acolo in 2025.