Auto NewsPorsche

Porsche Taycan 2021: Putere mai mică pentru bani mai puțini (dar totuși mulți bani)

Modelul de bază Taycan de la Porsche oferă o alternativă atractivă la un model Tesla S.

Viitorul vine cu multe promisiuni. Cel puțin, dacă alegeți noul model de bază Porsche Taycan 2021. O mașină care costă mult, dar care livrează pe măsura așteptărilor.

Când Porsche a introdus Taycan-ul în 2020, a creat o concurență mult așteptată, dar costisitoare pentru Modelul Tesla S.

Pentru 2021, Porsche oferă o variantă cu un singur motor, cu tracțiune spate, a modelului Taycan. Ea va fi cunoscută doar sub numele simplu de Taycan.

Just-a-Taycan primește același motor din spate și baterie de 71,0 kWh ca Taycan 4S. Menține fluxul eficient de electroni prin utilizarea unei cutii de viteze cu două trepte.

Cu un preț de pornire de peste 95 de mii de euro, nu este o mașină ieftină. Totuși, în cursa de înarmare a mașinilor electrice pentru o piață a viitorului, concurența își spune cuvântul.

Exterior

Taycanul te întâmpină cu un zâmbet jucăuș. Gurile de aerisire din față care înconjoară farurile sale plutitoare cu matrice LED se întâlnesc într-un V cu capul în jos. Asta face ca mașina să arate de parcă ar purta un eyeliner dramatic sau poate o picătură de lacrimă tatuată.

Este o mașină drăguță cu un capăt înclinat, o poziție cu „umeri largi” și un profil aerodinamic neted. Porsche spune că Taycan are un coeficient de tracțiune de 0,24.

Dacă optați pentru suspensia pneumatică, cifra scade la 0,22, făcându-l cea mai eficientă mașină aerodinamică de pe piață. Cel puțin până când Modelul S actualizat și Lucid Air își îndeplinesc pretențiile de 0,21.

Vezi si:  4 lucruri pe care le poți face pentru a reduce costul conducerii unei mașini

Putere

Coeficientul de rezistență este totuși un tip foarte specific de indicator. În categoria mai frecvent discutată de cai – câți, cât de repede – Taycan-ul de bază are 402 cai putere.

Dacă treceți la bateria de performanță Plus de 83,7 kWh, veți obține 469 cai putere. Dar chiar și cu aproximativ 200 de kilograme mai ușor decât versiunile cu motor dual, Taycan încă ajunge pe la 5000 de kilograme.

Este o mașină grea, iar 469 de cai ar putea însemna o performanță modestă pentru unii pasionați. Cifrele de accelerație ale Porsche sunt, de obicei, conservatoare.

Este distractiv să controlezi lansarea cu un launch control, dar legile fizicii se simt pe deplin respectate. Acesta nu este un lucru negativ. Dacă doriți să faceți ravagii în continuumul spațiu-timp, există celelalte variante Taycan.

Pentru tipul de conducere pe care îl faceți pe drumurile publice în timp ce faceți sarcini normale de viață – deci, aproape toate – baza Taycan vă permite să utilizați acceleratorul și performanța, făcându-l una dintre cele mai plăcute mașini electrice disponibile.

Ținută de drum

Luați-vă un moment pentru a aprecia toate detaliile pe care le-ați fi pierdut. Taycan este așezat jos, așa cum se potrivește unei mașini sport.

Vezi si:  Ce interdictii, recomandari si obligatii au soferii incepatori in primul an de condus

Odată ajuns în poziția de ședere oferă mult spațiu pentru picioare. Grupul de instrumente digitale afișează în continuare informații în poduri rotunjite, de tip ecartament.

Fiind o mașină electrică, controlul pentru infotainment și climă este găzduit pe ecrane tactile care se întind peste bord și în jos pe consola centrală. Respectiv 10,9 inci și 8,4 inci.

Există chiar și un ecran opțional pentru pasager, în cazul în care vă decideți să faceți un raliu rutier în Taycan și solicitați navigatorului dvs. să aibă acces ușor la hărți.

La fel ca rudele sale mai puternice, Taycan este o bucurie de a conduce.

Poziția scaunelor este scăzută, dar este ușor de văzut traficul. Se va întoarce în parcări lin și fără zgomot. Manevrabilitatea creează încredere, direcția este precisă. Direcția opțională pe puntea spate ajută la stabilizarea și ascuțirea răspunsurilor.

Performanțe motor

Taycan se comportă normal atunci când vine vorba de frânare. Mașina folosește frânarea regenerativă pentru a încărca bateria atunci când încetiniți și are două setări pentru reglarea cantității de regenerare. Taycan nu simte că aplicați frânele când ridicați accelerația.

Dacă sunteți un fan al stilului de conducere a unei mașini electrice cu o singură pedală oferit de Tesla și alții, veți fi dezamăgit. Dar pe drumurile curbate, mersul cu frână oferă un sentiment de familiaritate și predictibilitate.

Vezi si:  Ola Kallenius devine îndrăzneț în strategia de poziționare a Daimler

Simțul de frână mai tradițional al lui Taycan este în concordanță cu accentul pus de Porsche pe transformarea lui Taycan într-o mașină de serie decât un experiment științific. Utilizarea frânelor pentru regenerare este mai eficientă în lumea reală, dacă nu în testul EPA.

Opțiuni și configurare

La fel ca toate mașinile Porsche, Taycan oferă o listă lungă de opțiuni scumpe. Nu vă plac jantele standard de 19 inci? Există o mulțime de modele pe 20 și 21 de inch pentru a alege.

Cumpărătorii vegani pot alege un interior complet lipsit de piele, iar persoanele cu căi de acces abrupte și garaje strânse pot opta pentru oglinzi pliabile electrice și suspensia pneumatică cu memoria GPS.

Am văzut cum unii producători mai accesibili cum ar fi Renault sau VW se orientează spre mașini full electrice. Tot în direcția asta se îndreptă și producătorii premium ca Mercedes sau BMW.

Când tendința pieței este spre mașini electrice, adaptarea tardivă la cerințe poate scoate producătorii în afara pieței. Cu toții sunt interesați să fie prezenți pe piața mașinilor electrice. Mai puțin contează că sunt mașini de lux sau de buget. Atât timp când clienții sunt interesați, producătorii vor continua cercetarea și inovația în această direcție.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Poate sunteți interesat și de
Close
Back to top button