Auto NewsDiverseFiatGrup PSA

Povestea fascinantă din spatele Jeep

Scurt istoric despre un brand auto devenit legendar.

Jeep poate fi considerat un producător de automobile patriotic care s-a transformat astăzi într-un brand american iconic.

Recunoscut ca un vehicul care a ajutat la câștigarea celui de-al II-lea Război Mondial, Jeep are o istorie interesantă care dezvăluie că tenacitatea este cheia succesului.

Jeep Seattle are o istorie interesantă. Deși Jeep este un brand auto recunoscut, în realitate, dezvoltarea sa a atârnat de un grup de proprietari corporativi care nu au reușit să reziste pe piață.

Jeep a suferit mai multe nenorociri în timpul dezvoltării sale. A trecut „din mână în mână” a mai multor producători de automobile. A rezultat o serie de companii dispărute pe parcurs. Atât de mult, încât chiar proprietarul actual, Fiat Chrysler pare să dea semne de instabilitate.

Jeep a luat ființă deoarece armata avea nevoie de un vehicul care să se încadreze într-o situație de transport universal.

O teorie populară a numelui Jeep este că a provenit din acronimul pentru GP, „scop general”. Alții spun că a apărut cu personajul de benzi desenate Popeye, Eugene Jeep. În articolul de astăzi de pe blog puteți citi mai multe informații despre originalitatea și istoricul Jeep.

Cum a început totul?

Bantam, o companie auto din Butler, Pennsylvania, a fost proiectantul original al Jeep-ului. În ultima parte a anilor 1930, armata avea nevoie de un mod de transport care să înlocuiască „calul și motocicleta”.

În 1940, când guvernul avea nevoie de un vehicul cu tracțiune mică, a contractat Willys Overland din cauza îngrijorării că Bantam nu putea construi numărul de vehicule de care avea nevoie. Mai târziu, compania Ford a fost implicată. Ford a început a marca „F” pe multe părți pentru a distinge Jeep-urile sale de cele fabricate de Willys.

Vezi si:  Cele mai importante caracteristici moderne de siguranță auto

După război, însă, Willys și-a transformat Jeep-ul militar, MB în CJ-2A. Willys a continuat să producă CA (Jeep Civil) în numeroase generații unice pentru următoarele patru decenii. În cele din urmă, Wrangler a înlocuit CJ și este și astăzi pe piață.

Din vehicul militar într-un brand comercial

Fără să se descurce, Willys a început să creeze o colecție completă de vehicule Jeep, care au format începutul schimbării Jeep într-un brand unic.

Willys a lansat mai multe modele vizibile în ultima parte a anilor 1940. În 1946, Jeep break, în 1947, o camionetă Jeep și Jeepster. A urmat și un mini decapotabil care semăna mai mult cu o mașină obișnuită.

Zeci de ani mai târziu, Jeep-ul ar fi conceput să semene mai mult cu mașinile, formând astfel primul crossover al Jeep-ului.

În 1953, Kaiser a cumpărat Willys și Jeep-ul și-a schimbat proprietarii.

La acea vreme, Kaiser era responsabil pentru nava Liberty, un alt vehicul din cel de-al II-lea Război Mondial. Imediat după război, Kaiser s-a angajat în producția de mașini.

În 1963, a încetat să mai folosească numele Willys complet și a devenit Kaiser-Jeep. Tot în 1963 a ieșit Wagoneer, fiind un substitut mai sofisticat al CJ. Wagoneer-ul proiectat cu o caroserie complet închisă, ca un break, este precursorul inițial al SUV-urilor actuale.

Cum și de ce AMC și Chrysler?

În 1969, AMC, un producător de automobile din Wisconsin, a cumpărat Kaiser-Jeep. Sub proprietatea AMC, marca Jeep s-a bucurat de o creștere semnificativă, dar și cealaltă linie din această companie producătoare de automobile a scăzut semnificativ.

Acest lucru a dus la o alianță între AMC și Renault. Totuși, acest lucru s-a dovedit inutil, deoarece parteneriatul nu putea salva AMC. În 1987, Chrysler, care avea un interes pentru Jeep, a cumpărat compania.

Vezi si:  Sfaturi pentru găsirea unui nou vehicul de familie

În anii 1980, au fost introduse pe piață două modele importante de Jeep. Generația XJ Cherokee a fost prima și a apărut în 1984. Fiind primul SUV cu adevărat modern al Jeep, XJ a împins literalmente marca creând în continuare un impact mai mare pe piață. Deși compania a continuat să producă XJ cu unele modificări până în 2001, a fost înlocuită în cele din urmă de Liberty în 2001.

În timp ce Chrysler își planifica preluarea, Jeep, pe de altă parte, se pregătea cu un înlocuitor pentru CJ. Acest înlocuitor a fost YJ, prima generație Wrangler. YJ părea remarcat prin aspectul său și abilitatea off-road similară cu CJ, dar cu caracteristici actualizate, dar tradiționaliștii Jeep nu au cumpărat-o. Nu le plăceau luminile pătrate ale YJ.

Rezultatul a fost înlocuirea luminilor cu unele rotunde, care au fost proiectate în generațiile următoare. În cele din urmă, Wrangler a devenit una dintre caracteristicile distincte din grupul Jeep. Există planul de a lansa în curând o versiune a celui de-a patra generație.

Primii pași spre a deveni un SUV în adevăratul sens al cuvântului

Chrysler a făcut fără îndoială o alegere inteligentă atunci când a cumpărat Jeep. Un interes exploziv în anii 1990 pentru SUV-uri, i-a dat lui Jeep impulsul de a maximiza entuziasmul arătat de populație.

În 1992, a fost introdusă prima generație Grand Cherokee, care a oferit brandului auto un modelul corect de vehicul SUV de primă clasă.

Lucrurile au luat o schimbare diferită în ultima parte a anilor ’90. În 1998, Chrysler a decis să fuzioneze cu Daimler AG. Această fuziune a dus la un nou accent îndreptat către producerea de camioane și SUV-uri, care au fost mai costisitoare din punct de vedere al consumului de combustibil și al calității.

Compass și Patriot au fost inițialele crossover-uri Jeep în piața de mașini de serie. Acestea au fost criticate universal și uriașul Commander a primit statutul de „elefant alb” din cauza recesiunii din 2008, care a dus la o creștere a prețurilor la gaz.

Vezi si:  Bosch spune că pandemia și lipsa de cipuri va influența creșterea industriei în acest an

Nemulțumiți de acest eveniment, Jeep a lansat Grand Cherokee SRT, un model care a favorizat performanțele pe șosea, ignorând în același timp capacitatea off-road.

Daimler a întrerupt Chrysler în cele din urmă și, pe măsură ce recesiunea și-a luat efectul, Chrysler a devenit o companie în faliment. Cu toate acestea, Fiat a cumpărat compania înainte ca aceasta să se prăbușească total.

Actualul nume nou este Fiat Chrysler Automobiles (FCA)*. Noii proprietari au luat mai multe decizii divizatoare, cum ar fi întoarcerea Cherokee ca crossover și introducerea mini-renegatului. Salonul Auto de la New York din 2017 a prezentat introducerea unui vehicul pe care americanul Bantam, designerii originali nu l-ar fi putut imagina niciodată. Grand Cherokee Trackhawk de 707 de cai putere.

Jeep ajunge un brand iconic în lumea auto

Jeep se bucură de vânzări solide pe piață. În timp ce producătorul auto susține că are planuri pentru o gamă extinsă de modele pentru viitor, ar putea fi foarte bine să se uite peste istorie.

Este evident că Jeep se descurcă extrem de bine în detrimentul altor câteva mărci auto-focus Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Problema pe care o creează această situație ridică următoarea întrebare. Cât de viabilă va fi această companie italiană-americană pe termen lung?

Jeep pare să fi rezistat fluxurilor în continuă schimbare ale prosperității afacerilor. Jeep-ul părea pregătit pentru orice va rezerva viitorul. Va rămâne pe piață, în ciuda oricăror provocări viitoare din lumea automobilelor, fiind o marcă consacrată.

*Notă: În urma ultimului mariaj în lumea auto, PSA a fuzionat cu Fiat Chrysler Automobiles, luând naștere în acest fel grupul auto Stellantis.

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button